نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:13

برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتاب خوانی رضوی در ایلام

مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی ایلام گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتاب خوانی رضوی از سری برنامه‌ های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در این استان برگزار خواهد شد.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتاب خوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در این استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی به ۲ شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام آخرین مهلت ارسال اثر را اول تیرماه عنوان کرد. 

وی با ذکر اینکه علاقه‌مندان به شرکت در دوازدهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی می‌توانند در ۲ قالب کتابخوانی و هنری به رقابت در رشته‌های مختلف بپردازند، گفت: بخش‌های هنری این جشنواره را هنر‌های تجسمی، دست سازه، داستان و شعر و هنر‌های دیجیتال و بخش کتابخوانی را علاوه بر کتاب خوانی شامل قصه گویی، معرفی کتاب و خوانش بخشی از کتاب برشمرد. 

حیدری بیان کرد: در بخش گروهی نیز با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی فراهم و علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی نیز باید در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند. 

وی در ادامه اضافه کرد: دسترسی به کتاب‌های این جشنواره از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکان‌پذیر است. 

حیدری در پایان گفت: در اختتامیه این برنامه برگزیدگان هر بخش تجلیل خواهند شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186196

مهمترین اخبار ایران و جهان: