نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:47

طرح ٧٠٠ میلیارد تومانی توسعه زیرساخت‌های شیلات لرستان با مشارکت قرارگاه خاتم اجرا می‌شود

استاندار لرستان گفت: مذاکراتی بین شیلات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری لرستان با رقمی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده و تفاهم نامه آن به زودی منعقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار امروز در گردهمایی مدیران شیلات استان‌های کشور، با اشاره به اینکه ۲۷ هزار تن ماهی سردآبی، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی گرم‌آبی و ۶۵ تن ماهی خاویاری با ماحصل ۱۵۰ کیلوگرم خاویار در لرستان تولید می‌شود، عنوان کرد: ۹۵ میلیون قطعه بچه ماهی نیز در استان سالانه تکثیر می‌شود، همچنین استان نخست کشور را در خصوص تولید تخم چشم زده ماهی دارد.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی و فرهنگ سازی برای افزایش میزان مصرف، در دستور کار قرار دارد، گفت: میانگین مصرف استان از چهار به هشت کیلوگرم رسیده است، البته هنوز با متوسط ۱۳ کیلوگرم در کشور فاصله دارد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه همراهی، همدلی و توجه مرکز به بخش شیلات لرستان همچنین در اولویت قرار دادن برنامه‌های این حوزه می‌تواند به اقتصاد و اشتغال استان کمک کند، بیان کرد: با وجود اینکه لرستان جزو مناطق ساحلی نیست اما وضعیت نسبتا خوبی در حوزه آبزی پروری دارد.

زیویار با اشاره به اینکه شیلات استان در حوزه پرورش ماهی و آبزی پروری کارنامه خوبی دارد، گفت: طول رودخانه‌های استان ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است، باید از این ظرفیت در راستای پرورش ماهی استفاده شود.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در حوزه آبزی پروری، گفت: مذاکراتی بین شیلات و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری لرستان با رقمی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده است، تفاهم نامه آن به زودی منعقد می‌شود.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186408

مهمترین اخبار ایران و جهان: