نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 15:46

قاتلی در دزفول پس از ۱۱ سال از چوبه‌دار رهایی یافت

اهواز- رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از بخشش قاتل محکوم به قصاص در دزفول پس از ۱۱ سال با اجرای پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به ایجاد سازش در یک پرونده قتل در شعبه روستایی شورای حل اختلاف بنوارحسین دزفول اشاره کرد و گفت: سال ۹۱ میان ۲ طایفه در این شهرستان بر سر اختلافاتی و برای انتقام‌جویی، درگیری و نزاع دسته جمعی رخ می‌دهد که در این میان یک نفر در اثر اصابت ۲ عدد ساچمه در ناحیه سینه و به علت شدت جراحت‌ها به قتل می‌رسد.

وی افزود: پس از مدتی خانوار مقتول اقدام به تخریب منازل، کشتن احشام و سوزاندن زراعت‌های خانوار قاتل کردند که این حادثه منجر به ترک خانوار قاتل از منازل و روستای خود برای کاهش تنش و سکونت در نقاط مختلف دزفول و استان لرستان شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و برای جلوگیری از گسترش درگیری و اختلاف‌ها و استفاده از ظرفیت اثرگذار شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان و ریش سفیدان منطقه جلسات متعددی به صورت شبانه روزی با حضور فرزندان، مادر مقتول بعد از شنیدن صحبت‌های خانواده مقتول و نمایندگان خانواده قاتل، زمینه صلح و سازش میان این دو طایفه فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه و خداپسندانه رئیس دادگستری، دادستان، اعضای شورای حل اختلاف روستای بنوارحسین، ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان این شهرستان در حل و فصل این پرونده، گفت: اولیای دم پس از ۱۱ سال از قصاص قاتل فرزند خود به احترام امام رضا (ع) صرف نظر کردند و بین این ۲ طایفه با اجرای پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» صلح و سازش ایجاد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129552

مهمترین اخبار ایران و جهان: