نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 21:52

مراکز دانشگاهی در توسعه امیدآفرینی اثرگذار هستند

کرج معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: مراکز علمی و دانشگاهی اثرگذارترین مراکز توسعه کشور و امیدآفرینی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری شامگاه چهارشنبه در مراسم تقدیر از مدرسان برتر دانشگاه البرز ضمن تبریک روز معلم و گرامی داشت مقام شهید مطهری اظهار داشت: حضور در جمع فرهیختگان استان سر افراز البرز موجب مسرت و خوشحالی است.

وی با بیان اینکه مراکز علمی اثرگذارترین مراکز توسعه کشور و امیدآفرینی جامعه هستند، گفت: انتظار می‌رود مراکز دانشگاهی با تولید محتوای ارزشمند در مقابله با جنگ روانی دشمن زمینه افزایش اعتماد عمومی و امیدآفرینی جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه البرز استانی که به تعبیر مقام معظم رهبری ایران کوچک نامیده شده و از تکثر قومیت‌ها و نعمات و استعدادهای منحصر به فرد برخوردار است، گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در استان البرز در حوزه‌های مختلف قابل مقایسه با گذشته نیست؛ توسعه دانشگاه‌ها موهبت بزرگی است.

وی گفت: وجود مراکز آموزش عالی استان با ۱۱ مرکز دانشگاهی و شعبات متعدد آن در سراسر استان شامل ۹۴۵۲۱ دانشجو ۵۰۷۱۸ زن و ۴۳۸۰۳ مرد، تحولی بزرگ محسوب می‌شود که باید قدر آن را بدانیم.

ولی پوری گفت: البرز نماد عظمت ایران، محل تلاقی چندین استان و گلوگاه مهم ارتباطی و قطب صنعت کشور است.

وی افزود: همجواری با پایتخت، وجود مراکز تحقیقاتی، علمی؛ ژنتیکی، صنعتی گستردگی صنایع تبدیلی و غذایی، کشت‌های گلخانه‌ای، ظرفیت صادرات با توجه به فرودگاه پیام و سایر زیر ساخت‌های ارتباطی، پتانسیل ژنتیکی دامی و همچنین در بخش کشاورزی دارای ظرفیت مطلوبی است.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به سرمایه‌ها و مشاهیر استان گفت: مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز و دکتر محراب رجبی امروز بهانه‌ی حضور ما در این گردهمایی شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در خاتمه برای مؤسس بنیاد البرز شناسی و مؤلف مجلدات شش گانه ی کتاب البرز نامه آرزوی سلامتی و موفقیت نمود تا ایشان بتوانند مجلدات دیگری نیز بر داشته‌های موجود بیافزایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186896

مهمترین اخبار ایران و جهان: