نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 12:58

پیروزی مستضعفان بر ظالمان با اذن و یاری خداوند حتمی‌ است

ابرام و ایستادگی جوانان فلسطین مارا به یقین می‌رساند که پیروزی مستضعفان بر ظالمان با اذن و یاری خداوند حتمی‌ است و ما با چشمان خود پاک‌سازی سرزمین مقدس را از قدوم منحوس متجاوزان و مستکبران خواهیم دید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به مناسبت روز قدس، هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان مازندران طی بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این روز اعلام کرده است؛روز قدس روز بزرگداشت مقاومت مردمانی است که تنها موجودیت و حضورشان خاری در چشم جبهه باطل است،مردمانی که وارثان حقیقی زمین‌اند و پیشوایان بالقوه عامه بشریت.

متن کامل این بیانیه به این شرح است؛ روز قدس روز مستضعفین سراسر دنیاست، روز ایستادگی در مقابل پیشروی اجانب و اعلام برائت از ستمگران و مستکبران.

روزی که هر انسان آزاده ای در جهان فارغ از نژاد و ملیت و مذهب در برابر ظلم و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و هم‌کیشانشان به پا می‌خیزد و انهدام و اضمحلال این رژیم غاصب را به حامیان آن متذکر می‌شود.

بر اساس بیان صریح رهبر انقلاب ( امروز موازنه‌ی قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریّتی و اخلاقی غربی‌ها را در برابر جهانیان عریان کرد.

قضایای انتخابات در آمریکا و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی اخیر در مهم‌ترین کشورهای اروپایی، همه نشانه‌ی سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است. در سوی دیگر، رشد نیروهای مقاومت در حسّاس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملّت‌های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، رشد استقلال‌طلبی و خوداتّکائی در ملّت‌ها، نشانه‌های مبارکی است که آینده‌ی بهتر را نوید می‌دهد.

در این آینده‌ی مبارک، باید هم‌افزایی کشورهای مسلمان، یک هدف عمده و اساسی باشد، و این چندان دور از دسترس به‌ نظر نم‌یرسد. محور این هم‌افزایی، قضیّه‌ی فلسطین به‌ معنی همه‌ی کشور، و سرنوشت قدس شریف است.) این در حالی است که برخی کشورها به تلاش صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط با آنها دامن می‌زنند؛ این خیانت علیه اسلام، مسلمانان، بشریت و تمامی ارزش‌های انسانی‌است.

جهان و جهانیان باید به تاریخ رجوع کرده و از آن عبرت بگیرند که چطور استکبار جهانی کشورهای تحت سلطه‌اش را به ورطه ویرانی و تباهی کشیده و انگل‌وار از ظرفیت‌ها و منابع آنها بهره برده است.

روز قدس روز جهاد در راه تبیین ارزش‌ها و آرمان‌ها و نماد بقای حق و درماندگی باطل با وجود تمامی دستاویزهای دنیوی آن است، روز قدس روز گواهی آیه یدالله فوق ایدیهم است!

و همه اقشار جامعه بالاخص دولتمردان، علما، احزاب و گروه‌ها و جوانان غیور باید نقش خود را در این حرکت جهانی بیابیم . این همان پایداری همه‌جانبه دربرابر هجمه دشمنان است و کید آنان را ضایع می‌کند وبه وعده الهی آیه ۴۲ سوره طور ( اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون ) (آیا می‌خواهند نقشه شیطانی برای تو بکشند؟!

ولی بدانند خود کافران در دام این نقشه‌ها گرفتار می‌شوند!) عینیت می‌بخشد. یکی از عرصه‌های فعالیت هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان مازندران پیگیری و تحلیل با دقت جریان‌های خشونت‌آمیز مذهبی در رسانه‌هاست که همواره رشته‌های آن منشعب از صهیونیسم جهانی است، صهیونیسمی که از تعصب اهل افراط و تفریط سوء استفاده می‌کند تا حساسیت‌های مذهبی میان فرق مختلف مسلمانان را متاثر کند.

اما هسته بین‌الملل می‌کوشد که میان ملت‌ها پیوند ایجاد کند و اشتراکات فرهنگی مذهبی و ارزش‌های انسانی را جایگزین خشک‌اندیشی و کورباوری کند. حال که این رژیم اشغالگر به دست خود در حال ویرانی‌است لزوم اتحاد امت مسلمین در برابر توطئه‌های خصمانه آنها و حمایت از محور مقاومت بیش از پیش آشکار می‌شود.

این برای ما قطعی‌است که مکر و حیله دشمنان نه تنها راه به جایی نخواهد برد بلکه خداوند آنها را مصداقی برای آیه۵۴ سوره آل عمران ( مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین ) می‌سازد؛ همانطور که آنها سعی در برهم‌زدن وحدت جوامع مسلمانان داشتند اما امروز بانگ زوال و انحطاط آنها از لندن و پاریس و تلاویو به گوش می‌رسد.

ابرام و ایستادگی جوانان فلسطین ما را به یقین می‌رساند که پیروزی مستضعفان بر ظالمان با اذن و یاری خداوند حتمی‌ست و ما با چشمان خود پاک‌سازی سرزمین مقدس را از قدوم منحوس متجاوزان و مستکبران خواهیم دید،چنانچه خداوند متعال در سوره حج آیه ۴۰ عهد کرده‌اند ( الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ) .

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147596

مهمترین اخبار ایران و جهان: