نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 08:58

شوراها در فساد ستیزی عملکرد نظارتی داشته باشند

دهاقان _ فرماندار شهرستان دهاقان گفت: شوراها علاوه بر سیاست گذاری، در فساد ستیزی هم عملکرد نظارتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمشیدیان شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از اعضای شوراهای شهر، روستاها و عشایر شهرستان دهاقان که با حضور اعضای خانواده‌های آنان برگزار شد، اظهار داشت: برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی شهرها و روستاها؛ شوراها نقشی مؤثر و به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان تصریح کرد: شورا یکی از فرصت‌های مناسب برای خدمت گذاری به مردم است، پس باید به نحو شایسته از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید قدر شوراها را دانست، اذعان کرد: مردم به شوراها اعتماد می‌کنند و با رأی خود این فرصت را در اختیار اعضا قرار می‌دهند و این اعتماد را باید محترم شمرد و به آن جواب داد.

جمشیدیان عنوان کرد: اینکه امروزه کشورمان با شیوه‌ای اسلامی و خدمت رسانی مدیریت می‌شود یکی از انفاس قدسی امام راحل و عظیم الشان است و باید با خدمت رسانی به یأس پایان داد و در بین مردم جامعه، امید آفرینی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شوراها در بیشتر ساعات روز پیگیر رفع مشکلات متنوع و مختلفی در سطح شهر و روستای خود هستند و این ساعات پر حجم کاری می‌طلبد که خانواده‌های محترم آنان بیشتر از گذشته با این اعضا همراه و شریک باشند.

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به این‌که عملکرد شوراها باید اسلامی باشد، تصریح کرد: عملکرد شوراهای خدمت رسان؛ عملکرد نظام است و مردم تفاوتی بین دولت، نظام، وزارت و فرمانداری قائل نیستند و همه را عملکرد نظام موجود می‌دانند، بنابراین عملکرد شورا باید اسلامی و انقلابی باشد.

وی افزود: اگر عملکرد شوراها درست باشد مردم به دین اسلام و نظام معتقدند می‌شوند اما اگر شیوه‌ای نادرست اجرا شود همه بدبین می‌شوند.

جمشیدیان با بیان اینکه بین عملکرد شوراها و نتیجه انتخابات رابطه مستقیمی است، اعلام کرد: عملکرد شوراها میزان مشارکت مردم در انتخابات آینده را نشان می‌دهد و قطعاً مشارکت مردم؛ سرمایه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب، بارها بر فساد ستیزی تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این رو شوراهاعلاوه بر سیاست گذاری باید عملکرد نظارتی هم داشته باشند زیرا تاکید رهبر، دولت و نظام است تا در امید آفرینی جامعه موفق باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179308

مهمترین اخبار ایران و جهان: