نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 23:50

مسئله عفاف و حجاب مطالبه مردم و دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: عفاف و حجاب مطالبه قاطبه مردم-دستگاه قضایی است و اجازه هنجار شکنی و قبح زدایی را به هیچ کس نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان در ششمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با اشاره به واقعه تاریخی تخریب قبور مقدس ائمه بقیع علیهم السلام ضمن ابراز نارحتی و اندوه به مقایسه اقتدار ایران اسلامی با ۹۰ سال پیش که تحت حکومت پهلوی پدر بود پرداخت و اظهار داشت: حکومت شیعی آن زمان هیچ واکنشی به تخریب قبور مقدس ائمه نداشت ولی همه عالم دید در روزگار فعلی حاج قاسم سلیمانی و یارانش چه دفاع جانانه ای از حریم و حرم در سوریه و عراق نمودند و داعش را با آن هیبت و هیمنه در هم شکستند و اجازه کوچکترین تعرض به بارگاه و حرم اهل بیت علیهم السلام ندادند.

عتباتی با اشاره به برخی اقدامات دستگاه قضایی استان در خصوص حقوق عامه و صیانت از بیت المال گفت: دستگاه قضایی استان در جهت احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت المال تکالیف بسیاری دارد که باید همگی نسبت به آن حساس بود و به هیچ وجه از کنار آنها براحتی عبور کرد.

وی با اشاره به رفتارهای دور از شان برخی افراد در سطح جامعه گفت: نباید اجازه دهیم با هنجارشکنی تعدادی محدود، ارزشهای اسلامی ودینی زیرسوال برود و قاطبه مردم هم مطالبه می کنند،خصوصاً در امر عفاف و حجاب که مردم به جد مطالبه گر هستندپس نباید اجازه قبح زدایی را به این تعداد افراد محدود داد.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه قضایی استان اجازه نمی‌دهد که تعداد محدودی افراد باسلیقه و عقیده شخصی احساسات جامعه و مردم مسلمان و مومن را جریحه دار کنند و موجب آزردگی خاطر جمع کثیری از مردم شریف را فراهم نمایند.

عتباتی پس از بررسی آمار و عملکرد فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از معاونین ناظر حوزه ها خواست پیگیری امور مربوط به حوزه قضایی خود را به جد پیگیر باشند و در اولین فرصت ضمن حضور در حوزه قضایی تحت نظر به بررسی دقیق عملکرد آنها پرداخته و امور آنها را پیگیر باشند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه صحبتهای خود به امر پیشگیری از وقوع در سطح گسترده و ابواب و موضوعات مختلف در جامعه پرداخت و گفت: باید برای تقویت عملکرد دستگاه قضایی استان برنامه های پیشگیرانه تقویت شود تا کاهش ورودی اتفاق بیافتد لذا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هم در درون دستگاه و هم بیرون دستگاه باید تعاملات و ارتباطات خود را افزایش دهد و تقویت کند و از تمامی ظرفیتها در پیشگیری بهره بگیرد.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم به بیان مطالبی فراخور جلسه و زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان هم به ارائه عملکرد فروردین ماه پرداختند و سپس هر یک از اعضای شورای معاونین به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179152

مهمترین اخبار ایران و جهان: