نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 12:59

کرمانشاه ۳۳۰ شهید کارگر به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این استان ۳۳۰ شهید کارگر به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مختار احمدی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز جهانی کار و کارگر در تشریح برنامه‌ها، اظهار کرد: هر ساله از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته گرامیداشت کار و کارگر نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» یکی از ارکان تولید کارگران شریف هستند. به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگران«ستون فقرات اقتصاد کشور تولید است و ستون فقرات تولید هم کارگران عزیز هستند».

به وجود ۳۳۰ شهید کارگر در استان اشاره کرد و افزود: از جمعیت ۲ میلیونی استان کرمانشاه ۷۸۰ هزار در قالب ۲۶۱ هزار کارگر اصلی، بیمه شده تأمین اجتماعی است.

وی اصلی‌ترین رسالت اداره‌کار و رفاه استان و وزارت تعاون را صیانت از نیروی کار داست و گفت: در راستای صیانت از نیروی کار، کاهش حوادث ناشی از کار و اجرای صحیح قوانین و مقررات، سال گذشته ۹ هزار ۶۰۰ بازرسی ادواری، موردی و همچنین بازرسی از کارگاه‌های پرخطر انجام شد.

احمدی با اشاره به کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایتی کارگری، گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش جهادی همکاران و شرکای اجتماعی، میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایتی از ۱۱۳ روز در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ روز در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

دیدار کارگران منتخب با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه، دیدار و سرکشی از شهدای کارگری، غبارروبی مزار شهدا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌های انجام شده در طول این هفته بوده که مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به آن اشاره کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180108

مهمترین اخبار ایران و جهان: