نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 13:46

ثبت اقامت بیش از ٤١٣ هزار نفر در کردستان

سنندج- سرپرست میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: براساس آمارهای موجود از ٢٤ اسفند ١٤٠١ تا ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٤١٣ هزار نفر اقامت در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٤ اسفندماه ١٤٠١ تا ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری ٤١٣ هزار و ١٤٤ مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین اقامت مربوط به شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه بوده است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و… از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ٣٨هزارو ٣٣٠ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و… بازدید کردند که بیشترین حضور گردشگر به ترتیب در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه به ثبت رسیده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام ٩٥٩ فقره بازدید نظارتی نیز در این ایام خبر داد و گفت: در بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای هفت واحد تشویقی، ٨٩ واحد تذکر و ١٢ واحد اخطار کتبی صادر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1124908

مهمترین اخبار ایران و جهان: