نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:56

۴۸ درصد مسکن های روستایی در گرگان غیرمقاوم است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرگان گفت: از تعداد ۳۲ هزار واحد مسکن روستایی واقع در شهرستان گرگان ۱۵ هزار واحد که حدود ۴۸ درصد آنهاست غیرمقاوم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ولی الله رضایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ویژه احداث مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان از سال ۸۴ در کشور آغاز شده و از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در روستاهای گرگان احداث شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۳۲ هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای این شهرستان قرار دارد که از این تعداد ۱۷ هزار واحد مقاوم و ۱۵ هزار واحد چیزی حدود ۴۸ درصد غیرمقاوم بوده و طی برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی این واحدهای مسکونی مقاوم سازی خواهند شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: محدودیتی در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی وجود نداشته و بستگی به مشارکت مردم روستا و همکاری بانک های عامل دارد.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن محری احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده و با توافق اداره کل راه و شهرسازی این واحدها احداث می شود.

رضایی گفت: تاکنون سه هزار مترمربع زمین در شهر سرخنکلاته تملیک و تامین شده و از ۱۴۹ نفر ثبت نام شده متقاضی در این طرح تعداد ۲۹ نفر تائید نهایی شدند. در شهر جلین نیز ۱۴ هزار متر مربع برای ۵۳ نفر متقاضی تایید نهایی تامین شده است.

وی بیان کرد: قرار است احداث مسکن در شهر قرق در مساحت هفت هکتار بصورت گروه ساخت خودمالکی انجام شود.در حال حاضر  در مرکز استان شهر گرگان نیز پروژه زیتون با ۱۸۰ واحد در پنج بلوک ۳۶ واحدی در حال احداث بوده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.پروژه آرامش با ۴۸۸ واحد نیز در مرحله اسکلت با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت بوده تا در اسرع وقت به متقاضیان مورد نظر تحویل شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرگان اجرای طرح هادی را از دغدغه های مهم بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: شهرستان گرگان دارای ۹۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت بوده که از این تعداد ۲۱ روستا نیاز به بازنگری داشته و مابقی روستاها یا بازنگری طرح هادی اجرا شده و یا در حال اجرا است.فقط در سال گذشته ۲۶ روستای شهرستان گرگان بازنگری طرح هادی شدند.

وی افزود: در ۸۳ روستای این شهرستان احرای طرح هادی آغاز شده که از این تعداد فاز نخست در ۴۰ روستا به اتمام رسیده و برای تکمیل و بهره برداری اجرای طرح هادی در ۴۳ روستای دیگر به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان گلستان ۷۴ درصد و در سطح کشور ۵۵ درصد بوده در صورتی که این میانگین در روستاهای شهرستان گرگان از رشد قابل توجهی برخوردار است.

رضایی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۴ روستای شهرستان گرگان در اصلاحات ارضی، چهار روستا بنیاد علوی و ۴۵ روستا اوقافی بوده و تاکنون در ۴۴ روستای اصلاحات ارضی و بخشی از روستاهای اوقافی شهرستان تعداد ۱۸ هزار جلد سند صادر شده است. بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت و اسناد صفر تا صد صدور اسناد برای اراضی بدون سند را انجام می دهد و این امر در زمان و هزینه  متقاضی بصرفه خواهد بود. همچنین در سال گذشته تعداد ۹۵۰ جلد  سند در حوزه شهرستان برای مردم روستاها صادر شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159752

مهمترین اخبار ایران و جهان: