نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 20:41

مدارس امین ظرفیتی قابل توجه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان همدانی

همدان-فرماندار همدان گفت: مدارس امین ظرفیتی قابل توجه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان همدانی است باید به توسعه کمی و کیفی اینگونه مدارس اهتمام نماییم.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه مسلم مخفی در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان گفت: مدارس امین ظرفیتی قابل توجه برای تعلیم و تربیت دانش آموزان است که باید به توسعه کمی و کیفی اینگونه مدارس اهتمام نمائیم.

وی با بیان اینکه باید به مسائل تربیتی و اعتقادی دانش آموزان بیشتر توجه کنیم افزود: هم اکنون ۴ مدرسه امین در سطح نواحی آموزش و پرورش شهرستان با همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه فعال است که با توجه به عملکرد موفق آن قصد داریم در سال تحصیلی آتی این مدارس به ۱۱ مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول افزایش یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان از تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم و پیش بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح نواحی آموزش وپرورش ومدارس به این مناسبت خبر داد و تاکید کرد: معلمان شاخص و فعال در امور آموزشی و فرهنگی در هفته معلم باید مورد تجلیل قرار بگیرند.

مخفی با اشاره به ضرورت استفاده از حضور شخصیت‌های بزرگ دینی در مدارس افزود: شاید در بخش تعلیم در سطح مدارس عملکرد قابل قبولی داشته باشیم اما در بخش تربیت دانش آموزان بویژه در آموزه‌های دینی، اعتقادی و مذهبی ضعیفیم و نیاز به اجرای برنامه‌های جدی برای تربیت فرزندان داریم.

فرماندار همدان در ادامه با بیان اینکه تعداد دانش آموزان دیر آموز قابل توجه است اظهار کرد: والدین این دانش آموزان درخواست اختصاص مدرسه ویژه برای تحصیل دانش آموزان دیر آموز دارند چرا که شرایط مورد نیاز این دانش آموزان در مدارس عادی و مدارس استثنایی فراهم نیست و این خواسته بحق باید مورد توجه قرار گیرد.

مخفی در پایان گفت: در راستای رفع مشکل ترافیک و کاهش خطرات احتمالی برای دانش آموزان و اولیا تعدادی از مدارس و آموزشگاه‌های خصوصی در همدان باید جابجا بشوند که تذکر لازم در این زمینه به آنها ابلاغ شده است و در زمان صدور و تمدید مجوز فعالیت اینگونه مراکز باید دقت نظر بیشتری صورت پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160552

مهمترین اخبار ایران و جهان: