نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 17:57

تحویل سامانه موشکی «پاتریوت» به اوکراین

رسانه‌ها از تحویل سامانه موشکی «پاتریوت» از سوی آمریکا، هلند و آلمان به اوکراین خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «الکساندر پاولیوک» معاون اول وزیر دفاع اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت از آمریکا، هلند و آلمان در حال حاضر وارد اوکراین شده اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری بی بی سی هم در این باره نوشت: سخنگوی دولت اوکراین گفته است که اولین واحد سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا به ارتش این کشور تحویل شده است.

سخنگوی دولت اوکراین ورود این سامانه را گامی تاریخی توصیف و ادعا کرد که استقرار آن به ارتش کی یف توانایی آن را می‌د هد تا هواپیماهای روسی را از خاک خود دور نگه دارد!

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در پیامی توئیتری نوشت: اوکراین اولین پاتریوت ها را که یکی از پیشرفته ترین سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا محسوب می‌شوند، تحویل گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزونی دویچه وله، دولت آلمان امروز تحویل این سامانه هوایی به اوکراین را تایید و علاوه بر این، اعلام کرده که ۱۶ کامیون زتروس و ۲ خودروی زرهی حفاظت مرزی دیگر نیز به اوکراین تحویل داده شده است.

در همین حال خبرگزاری آلمان گزارش داد که سربازان اوکراینی در جریان یک تمرین نظامی مشترک در محوطه نظامی یکی از متحدان ناتو، توان خود را در استفاده از این سامانه به نمایش گذاشتند.

پیش از این نیز، در ماه مارس سال جاری، ۶۵ سرباز اوکراینی در اوکلاهمای ایالات متحده، برای کار با این سامانه دفاعی آموزش دیده بودند.

آلمان به همراه ایالات متحده آمریکا موافقت کرده بود که یک سیستم دفاع هوایی مدرن برای دفاع در برابر حملات روسیه که به طور فزاینده‌ای زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند، در اختیار کی‌یف قرار دهد.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های هوایی در جهان به شمار می‌رود و قادر است اهدافی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری را مورد اصابت قرار دهد.

این سامانه همچین مدعی است که می‌تواند با هواپیماهای دشمن، موشک‌های بالستیک و موشک کروز مقابله کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160196

مهمترین اخبار ایران و جهان: