نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 18:57

شنود سازمان سیا از تماس‌های کره‌جنوبی با آمریکا را بررسی می‌کنیم

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی امروز اعلام کرد: موضوع استراق سمع سازمان سیا از گفت‌وگوهای میان مقامات سئول و واشنگتن در ارتباط با کمک به اوکراین را با طرف آمریکایی بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پس از انتشار گزارشی -از سوی یک رسانه آمریکایی- مبنی بر اقدام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در خصوص شنود تماس‌ های دولت این کشور پیرامون کمک به اوکراین، گفتگوهای لازم از سوی سئول با واشنگتن انجام خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در این خصوص آمده است: پس از انتشار گزارشی از سوی آمریکا که سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) را به شنود تماس‌ های دولت کره جنوبی درباره کمک به اوکراین در جنگ با روسیه متهم می‌ کند، موضوع را با واشنگتن مورد بررسی خواهیم داد.

یک مقام مسئول در ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در این باره گفت: پیشینه و موارد مرتبط با کشورهای دیگر در این ارتباط را بررسی کرده و مطابق آن پاسخ خواهیم داد.

مطابق با گزارشی که دیروز شنبه در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز منتشر شد، بخش هایی از اسناد سیا در شبکه اجتماعی «دیسکورد» منتشر شد که در آن جزئیات مذاکرات کره جنوبی درباره ارسال خمپاره های ساخت آمریکا به اوکراین در جنگ با روسیه فاش شده که این امر ناقض سیاست سئول درباره خودداری از ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین است.

ادامه دار د....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138552

مهمترین اخبار ایران و جهان: