نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 20:33

برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان اعلام شد

سنندج- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته هنر انقلاب اسلامی در استان پرداخت.

امین مرادی با اشاره به تاریخچه هفته هنر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۳۷۲ و پس از شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

وی افزود: شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته که از ۲۰ تا ۲۷ فروردین در استان برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا آغازگر برنامه‌های این هفته بود که پنجشنبه ۱۷ فروردین با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان و خانواده شهدا در بهشت محمدی سنندج به انجام رسید.

مرادی خاطرنشان کرد: اکران و نقد فیلم‌های کوتاه در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در سینما بهمن سنندج، رونمایی از فیلم کوتاه صلاح فرجی، اکران و تقدیر از عوامل مستند «یاشا اوغلو محمد» در بیجار، تهیه و تولید تیزرهای مناسبتی جهت انتشار در فضای مجازی، اکران ویژه فیلم سینمایی غریب در سینماهای سطح استان و عرضه بلیت نیم بها از برنامه‌هایی است که در بخش هنرهای تصویری و امور سینمایی برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و تولیدی حوزه هنری استان در محل سینما بهمن سنندج، عیادت از هنرمندان پیشکسوت استان، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، تجلیل از برگزیدگان مسابقه غدیر در بیجار، تولید و نشر پوستر ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه روابط عمومی پیش بینی شده است.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در کردستان اظهار داشت: برگزاری محفل شب خاطره، رونمایی از کتاب شهید بایندر در نماز جمعه بیجار، راه اندازی کتابخانه تخصصی جنگ در سینما بهمن سنندج و شب شعر انقلاب در «بابارشانی» بیجار از برنامه‌هایی است که در حوزه آفرینش‌های ادبی و فرهنگ و مطالعات پایداری در این ایام برگزار می‌شود.

مرادی به برنامه‌های حوزه هنری در محلات حاشیه اشاره کرد و گفت: حاصل چندین ماه آموزش و فعالیت هنرمندان حوزه هنری در محلات حاشیه در بخش نمایش ۵ اثر نمایشی است که پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در سینما بهمن سنندج با حضور خانواده هنرجویان و علاقه مندان اجرای عمومی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به وجود سه گالری هنری در سقز، بیجار و سنندج اشاره کرد و گفت: سه نمایشگاه هنری در زمینه کاریکاتور و معرق در این سه شهر در این ایام پیش بینی شده است که امیدواریم مورد توجه علاقه مندان واقع شود.

وی به تولیدات حوزه هنری هم اشاره کرد و گفت: تولید محور بودن از ویژگی‌ها و شاخص‌های اصلی فعالیت حوزه هنری استان کردستان است که در سال ۱۴۰۱ تولیدات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف را شاهد بودیم که رونمایی یکی از این آثار تولیدی با عنوان «مهتاب» در قالب کتاب و سی دی توسط واحد موسیقی برای ۲۷ فروردین ماه پیش بینی شده است.

مرادی به نقش هنرمندان در تحقق اهداف بلند نظام اشاره کرد و گفت: بر این باور هستیم که با سرمایه گذاری در بخش هنر و توسعه زیر ساخت‌های لازم، فعالیت هنرمندان بسیاری از معضلات کشور که ریشه فرهنگی دارند با ایفای نقش متعهدانه هنرمندان مرتفع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138708

مهمترین اخبار ایران و جهان: