نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 18:22

مسأله‌ افزیش جمعیت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

استاندار زنجان با بیان اینکه بین شاخص‌های اقتصادی و جمعیت در کشورها رابطه مستقیمی وجود دارد، گفت: مسئاله افزایش جمعیت نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار داشت: مسئاله افزایش جمعیت بیش از هر چیزی نیاز به فرهنگ سازی دارد.
استاندار زنجان افزود: با توجه به مشکلات معیشتی در جامعه که در حال گذر از این سختی‌ها هستیم، ذهنیتی در جامعه به وجود آمده است که افزایش فرزندان موجب بیشتر شدن مشکلات معیشتی می‌شود در حالی که افزایش جمعیت گشایش‌هایی هم در پی دارد.
وی با بیان اینکه بین شاخص‌های اقتصادی و جمعیت در کشورها رابطه مستقیمی وجود دارد، اظهار کرد: کشورهایی مثل چین، هند، اندونزی و برزیل در شاخص‌های اقتصادی رو به رشد هستند و یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه، جمعیت این کشورها است.
افشارچی خاطرنشان کرد: کشوری مثل ژاپن اکنون به نیروی کار ویزای بدون مدت می‌دهد چرا که با معضل پیری جمعیت مواجه شده است و حجم اقتصادی آن برابر پیش بینی‌ها در چند سال آینده روند کاهشی خواهد داشت.
استاندار زنجان با بیان اینکه جامعه پیر نشاطی ندارد، گفت: باید کاری کنیم که نشاط جوانی و پویایی در جامعه وجود داشته باشد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170552

مهمترین اخبار ایران و جهان: