نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 17:36

تعداد پزشکان مرکز ناباروری زنجان کافی نیست

زنجان-مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: تعداد پزشک و شرایط حاکم در مرکز ناباروری استان کافی نیست. 

به گزارش خبرنگار مهر، سیده‌فائزه موسوی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: جشنواره ملی جوانی جمعیت بر اساس ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این قانون دستگاه‌ها را موظف کرده هر ساله در حوزه جمعیت ورود و اتفاقاتی که افتاده را رصد کنند، ابراز کرد: جایزه ملی جوانی جمعیت در سطح کشور و جایزه استانی در سطح استان برای دستگاه‌هایی که فعالیت جدی در این حوزه داشتند، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه این رویداد قرار است در ۷ محور برگزار شود، بیان کرد: رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله محورهای این جشنواره هستند.

وی یادآور شد: بررسی‌ها در این حوزه‌ها توسط پنج کمیته انجام می‌شود که با همکاری مدیران این کمیته‌ها تشکیل شدده و آثار تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه جمع‌آوری می‌شود و معرفی برگزیدگان نیز ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ملی جمعیت انجام خواهد شد.

موسوی عنوان کرد: در نهایت ۲۱ منتخب از استان برای جایزه ملی جمعیت و رقابت کشوری معرفی می‌شوند و امیدواریم بتوانیم علاوه بر بررسی‌ها، به هدف اصلی جشنواره و تأثیر فعالیت‌ها بر تحقق موضوع جوانی جمعیت دست یابیم.

وی رصد مجموعه‌های فعال و شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان برای استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای تسهیل‌گری موضوع ازدواج و فرزندآوری را هدف اصلی رویداد ملی جوانی جمعیت خواند و گفت: علاوه بر این مراجعی که در مجموعه‌های خود ایجاد انگیزه و شوق کردند نیز شناسایی می‌شوند و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: ایجاد حساسیت در مدیران و مسئولانی که در این حوزه ورود نکردند نیز از دیگر اهداف جشنواره است و باید بازتعریفی برای حساس کردن مسئله انجام شود و مسئولان برای ارسال گزارش‌های دقیق سالانه دغدغه‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ترویج ازدواج آسان، کمک‌هایی برای فرزندآوری، انجام مسئولیت اجتماعی، خانواده‌های دارای فرزند بیشتر با تربیت موفق انجام کارهای پژوهشی، فرهنگی و هنری مجموعه‌های رسانه‌ای که به موضوع جوانی جمعیت پرداختند و سایر موارد از جمله مولفه‌هایی است که در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

موسوی در مورد موضوع ناباروری اظهار کرد: استفاده از متخصصان و پزشکان طب سنتی در درمان ناباروری زوجین در اغلب موارد نتیجه‌بخش بوده و لازم است که از این متخصصان و پزشکان در مراکز ناباروری استفاده شود.

وی افزود: مرکز ناباروری زنجان از لحاظ تعداد پزشک و شرایط حاکم در مرکز برای استان کافی نیست و ایجاد مرکز ناباروری طب سنتی و یا مرکز طب سنتی تلفیقی، مسئله حائز اهمیت و قابل توجهی است که باید در استان رخ بدهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1169908

مهمترین اخبار ایران و جهان: