نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 11:45

توجه به جوانی جمعیت یک تکلیف است/بانوان برای حل مسائل جامعه راهکار داشته باشند

استاندار کردستان گفت: توجه به جوانی جمعیت یک تکلیف برای همه مسئولان نسبت به جامعه امروز و آیندگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه تببین و تشریح رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سنندج اظهار کرد: امیدواریم امسال با انگیزه بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر در حوزه بانوان هم از منظر عمومی و هم بانوان همکار در ادارات پرداخته شود.

وی افزود: یکی از شاخص‌های تعریف قوم کرد و اساسا مردم ایران توانمندی‌ها و نقش و اثرگذاری بانوان است که همواره در طول تاریخ به ویژه در دهه اخیر و بعد از پیروزی انقلاب داشته‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این ظرفیت ارزشمند و خوبی است و بسیاری از مشکلاتی که در جامعه داریم می‌تواند با همبستگی بیشتر بانوان رفع شود.

وی با بیان اینکه اگر روی ظرفیت بانوان در روستاها تمرکز کنیم کارهای شاخص در عرصه توانمندسازی انجام می‌شود، گفت: ظرفیت بانوان زیاد است اما به نظر می‌رسد آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است.

زارعی‌کوشا در مورد اهمیت توجه به جوانی جمعیت هم گریزی زد و گفت: توجه به جوانی جمعیت یک تکلیف برای همه مسئولان نسبت به جامعه امروز و آیندگان خواهد بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: اثر برخی کارها و تصمیمات ما روی زندگی آیندگان مشهود و آنها حقوقی برگردن ما دارند.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت یک دغدغه جدی است، گفت: جامعه ما با سرعتی زیاد به سمت پیری حرکت می‌کند و باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب چاره‌اندیشی کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه جامعه بانوان در حل مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راهکار برای رفع مسائل و مشکلات باید مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا بازنگری‌های لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی از مدل‌های بسیار خوبی بود که به عنوان یک سیاست قرار بود سهم 25 درصدی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد، عنوان کرد: این سیاست آنگونه که باید جلو نرفته و الان حدود 3 درصد از اقتصاد کشور مربوط به تعاونی‌ها است این ظرفیت باید با تلاش هرچه بیشتر احصا و جامه عمل پوشانده شود.

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها مدل بسیار مناسب است که بدون کوچکترین پیچیدگی می‌تواند نقش مهمی در رفع برخی مشکلات مانند بیکاری در استان ما داشته باشد.

وی ایجاد تعاونی‌های اقتصادی ویژه بانوان در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعاونی بانوان در ابعاد مختلف در راستای رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره باید ایجاد شود چرا که با توجه به ظرافت، ریزبینی و انگیزه به تلاشی که در بانوان ما وجود دارد نتایج قابل قبولی را می‌توانیم در این حوزه بدست آوریم.

وی با تاکید براینکه نشست‌های هم‌اندیشی بانوان باید با افق نگاه گسترده‌تر دیده شود، افزود: شناسایی بانوان شاخص کارآفرین و حمایت بیشتر از آنها برای دستیابی به چشم‌انداز و اهداف بزرگتر باید مورد توجه دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از حوزه دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان انتظار داریم خود را تک بعدی نبیند و مانند راهبری در حوزه‌های مختلف حضور و نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/2330

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166708

مهمترین اخبار ایران و جهان: