نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 11:40

صدور سند واحدهای مسکونی روستایی در زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون تعداد 76هزار و 53 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان صادر شده است، گفت: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۸۲.۱درصد بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۶.۳ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص طرح سند دار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی اظهار کرد: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند، به طوری که در حال حاضر استان در این زمینه 15 درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. 
 
وی با بیان اینکه تاکنون  تعداد 76هزار و 53 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان صادر شده است، تصریح کرد: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان  ۸۲.۱درصد بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۶.۳ درصد است. 
 
خواجه‌ای ادامه داد: همچنین تعداد 8هزار و 721 فقره سند برای واحدهای مسکونی شهری یعنی به میزان ۳۴.۴ درصد در استان صادر شده  است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اینکه، طرح سنددار کردن املاک روستایی برای نیل به اهداف کلان برنامه چون گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی – اقتصادی، کالبدی و مدیریتی – نهادی توسعه روستاهای کشور داشته است.
 
وی تصریح کرد: درسال گذشته 4هزار و 731 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان صادر شد که نسبت به برنامه تعیین شده   190درصد رشد یافته است.
 
خواجه‌ای با اشاره به تعامل بین بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور اسناد مالکیت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سطح کشور، رتبه برتر را در این زمینه کسب کرده و برای به  دست آوردن این جایگاه مرهون همین تعاملات و نتیجه کارگروهی و همفکری و هم‌اندیشی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ابراز امیدواری کرد، امسال نیز با تداوم این روند شاهد سنددار شدن طیف وسیعی از جامعه شهری و روستایی باشیم.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175508

مهمترین اخبار ایران و جهان: