نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 11:05

تجلیل 33 معلم نمونه/ کمبود 600 معلم در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از نیاز 600 معلم در مقاطع تخصیلی استان خبر داد و گفت: سهمیه استخدامی استان 402 نفر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخوانی و تکریم و تجلیل از معلمان نمونه استانی در این هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن تولد شهید بصیری‌پور اولین‌ شهید مدافع حرم خراسان‌جنوبی در مدرسه مزین شده بنام این شهید والامقام، تکریم شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی با حضور احمدی‌ راوی کشوری دفاع مقدس در حسینیه جماران، تجدید میثاق با آرمانهای‌ امامین‌ انقلاب اسلامی، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه شهرستان خراسان‌جنوبی، مراسم نمادین  از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ثبت نام هزار و ۳۸۹ معلم فرهیخته استان در سامانه ارزیابی معلمان نمونه تصریح کرد: پس از ارزیابی تعداد ۳۹ معلم نمونه شهرستانی و چهار معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه به ازای هر پنج هزار معلم بعد از ارزیابی وزارتخانه یک نفر بعنوان  معلم نمونه کشوری انتخاب می‌شود، گفت: از ۱۴ هزار و ۴۳۶ معلم خراسان جنوبی در سال جاری معلم نمونه کشوری انتخاب نشده است.

وی در ارتباط با وضعیت بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر بازنشست شدند که باتوجه به نیاز آموزشی تعداد ۵۰۰ معلم به همکاری خود ادامه دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تعداد هزار و ۸۵۰ نفر در آستانه بازنشستگی این سازمان خاطرنشان کرد: تعداد ۶۰۰ نفر معلم بویژه در مقطع آموزشی ابتدایی در استان مورد نیاز است.

موسوی نژاد با بیان اینکه علی‌رغم جذب ۵۰۴ معلم از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی هنوز کمبود آموزگار داریم، اظهار داشت: سهمیه استخدامی استان  ۴۰۲ نفر می‌باشد.

وی با اشاره به رشد اختصاصی اعتبارات اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال مالی ۱۴۰۱ افزود: اعتبارات سال ۱۴۰۰ این سازمان ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که این رقم در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ به ۵۳ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود ۱۱ هزار دانش‌آموز خوابگاهی در استان خبر داد و یادآور شد: اعتبارات این حوزه در سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان بوده که در سال مالی ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: سرانه دانش‌آموزان عادی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷ هزار تومان بوده است که این رقم در سال مالی ۱۴۰۱ به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی از ثبت نام کتب درسی دانش‌آموزان از نهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: این ثبت نام به دو صورت گروهی به مدیریت آموزشگاه‌ها و انفرادی توسط اولیا دانش‌آموزان انجام می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175396

مهمترین اخبار ایران و جهان: