نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 00:48

نگاه صادرات محور به چای وجود دارد

رشت - استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه صادرات محور به چای وجود دارد، گفت: کیفی سازی محصول چای گیلان منجر به رونق اقتصادی و صادرات آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی عصر شنبه در بازدید از کارخانه‌های تولید، فرآوری و بسته بندی چای در شهرستان‌های املش و رودسر، اظهار کرد: چای یکی از محصولات مهم و استراتژیک گیلان است که نقش مهمی در اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم این استان دارد.

وی با بیان اینکه نگاه صادرات محور به چای وجود دارد، افزود: کیفی سازی محصول چای گیلان منجر به رونق اقتصادی و صادرات آن می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش چای در گیلان ترسیم شود، گفت: تمامی سازمان‌های متولی باید تلاش کنند تا زنجیره ارزش چای از تولید، برداشت و تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد در مسیر درست قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه ارائه تسهیلات به چایکاران در راستای افزایش تولید و بهسازی باغات در دستور کار قرار دارد، گفت: حمایت از چایکاران با پرداخت تسهیلات در راستای بهسازی و زهکشی باغات مورد تاکید و توجه دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت غذایی در صنعت چای باید در اولویت سرمایه گذاران و متولیان امر قرار گیرد، افزود: بعد از ورود برگ سبز چای به کارخانجات باید با بسته‌بندی چای و استانداردسازی آن و سپس با انتقال به بازار هدف به این امنیت غذایی آن کمک کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر برداشت با کیفیت از باغات چای، بیان کرد: در سال جدید قیمت تضمینی برگ سبز چای با افزایش ۵۷ درصدی میانگین مواجه شده و کارخانجات هم هزینه حمل برگ سبز چای را پرداخت می‌کنند که برای چایکاران بسیار مقرون به صرفه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176908

مهمترین اخبار ایران و جهان: