نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 11:51

بیش از ۹۱ هکتار اراضی ملی در کردستان رفع تصرف شد/دستگاه قضا با زمین‌خواری برخورد قاطع می‌کند

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: فروردین ماه امسال و در راستای صیانت از بیت‌المال، بیش از ۹۱ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان توسط دستگاه قضایی استان رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر شورای حفظ حقوق بیت‌المال و قرارگاه جهادی ذیل آن، در فروردین ماه امسال بیش از 91 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان رفع تصرف شده و به بیت‌المال بازگشت.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، رفع تصرف این اراضی و بازگشت آن به بیت‌المال با وصول گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی محقق شد.

وی ضمن اشاره به تشکیل ۱۳۷ مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین‌خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یادشده، تاکید کرد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با پدیده زمین‌خواری در استان با قاطعیت برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی اذعان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های متولی ضمن انجام وظایف قانونی با همکاری دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182896

مهمترین اخبار ایران و جهان: