نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 01:29

تظاهرات و اعتصاب شهروندان یونانی علیه دولت

شهروندان یونانی با راهپیمایی در پایتخت این کشور خواستار افزایش حقوق بازنشستگی و بهره مندی از خدمات بهداشتی رایگان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها بازنشسته یونانی روز سه‌شنبه در «آتن» پایتخت این کشور راهپیمایی کردند و خواستار افزایش حقوق بازنشستگی برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این اعتراض توسط چند انجمن به نمایندگی از بازنشستگان برنامه ریزی شد و راهپیمایان شعارهایی برای پرداخت بیشتر و مراقبت‌های بهداشتی رایگان سر دادند.

بر اساس این گزارش، معترضان یونانی خواستار این شدند که حقوق بازنشستگی حداقل ۸۰ درصد افزایش یافته و همچنین پرداخت‌های اضافی صورت گیرد. معترضان یونانی خواستار اقدامات بهداشتی بیشتر برای خود توسط دولت شدند. کارگران، کارمندان و دانشجویان یونان بارها  در اعتراض به گرانی‌ها و افزایش هزینه‌های زندگی تظاهرات کرده‌اند.

این در حالی است که کارگران حمل و نقل عمومی در شهر بندری «تسالونیکی» در شمال یونان قرار است روز پنجشنبه دست از کار بکشند. اتحادیه‌ای به نمایندگی از کارگران اعلام کرده که این اعتراض پنج ساعته با هدف جلب توجه به کمبود سرمایه گذاری در نظام حمل و نقل عمومی شهر است.

چندی قبل نیز در پی مرگبارترین سانحه ریلی یونان در تاریخ معاصر، هزاران دانشجو و کارگران راه‌آهن در  آتن به تظاهرات پرداختند که درگیری‌هایی بین پلیس و گروهی از معترضان رخ داد. 

 

سه‌شنبه (نهم اسفند) در پی برخورد یک قطار مسافربری با بیش از ۳۵۰ سرنشین با یک قطار باری در همان مسیر در مرکز یونان، دستکم ۵۷ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این قطار که از آتن به سمت شهر شمالی «تسالونیکی» حرکت می‌کرد، مملو از دانشجویانی بود که از تعطیلات آخر هفته بازمی‌گشتند. این حادثه خشم عمومی را در یونان برانگیخت.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128452

مهمترین اخبار ایران و جهان: