نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:32

جزئیات نزاع دسته‌جمعی در اهر/ پیگیری ویژه رئیس کل دادگستری استان

اهر- رئیس دادگستری اهر از بازداشت ۲۱ نفر از عوامل نزاع دسته‌جمعی در اهر خبرداد و گفـت: پرونده نزاع دسته‌جمعی اهر از سوی ریاست کل دادگستری استان پیگیری ویژه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری شامگاه سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در توضیح وقوع نزاع دسته‌جمعی اهالی یکی از روستاها در میدان دادگستری اهر اظهار داشت: ظهر دیروز اهالی یکی از روستاها به دلیل اختلافات شخصی و طائفه‌ای در میدان دادگستری باهمدیگر نزاع و درگیری داشتند و این نزاع دسته‌جمعی منجر به ضرب و شتم یکدیگر شد.

رئیس دادگستری اهر افزود: علی‌رغم این‌که افراد حاضر در نزاع دسته‌جمعی کثیر بود، با این‌حال با حضور به موقع مأموران نیروی انتظامی و مدیریت صحنه نزاع توسط دادستان عمومی و انقلاب اهر، نزاع دسته‌جمعی اهالی روستا در کمترین زمان ممکن فیصله یافت. از این‌رو لازم می‌دانم تا از زحمات و تلاش‌های مأموران نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و بسیجیان و همچنین دادستان و فرمانده سپاه ناحیه شهرستان به جهت مدیریت صحنه نزاع دسته‌جمعی قدردانی کنم.

وی از بازداشت ۲۱ نفر از عوامل نزاع دسته‌جمعی میدان دادگستری اهر خبر داد و گفت: با دستور قاطع قضائی ۲۱ نفر از افراد حاضر در نزاع دسته‌جمعی به اتهام اخلال در نظم عمومی و شرکت در نزاع دسته‌جمعی با قرار بازداشت موقت تأمین کیفری روانه زندان شدند و تعدادی از دیگر که در نزاع دسته‌جمعی حضور داشته و متواری شده بودند با دستور دادستان و توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شدند.

نظری بابیان این‌که تعدادی از حاضران در نزاع دسته‌جمعی به دلیل جراحات وارده به مراکز درمانی تبریز منتقل شده‌اند، تصریح کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی با حضور در محل حادثه، نسبت به مداوای مجروحان نزاع دسته‌جمعی در کمترین زمان اقدام کردند و با توجه به اینکه وضعیت جسمانی برخی مخلان نظم عمومی مطلوب نبود برای ادامه درمان به مراکز درمانی تبریز انتقال یافتند. خوشبختانه در بین مجروحان نزاع جان‌باخته نداریم.

رئیس دادگستری اهر همچنین از برخورد قاطع دستگاه قضائی با مخلان نظم عمومی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با اینکه نزاع دسته‌جمعی میدان دادگستری وجهه خوبی برای شهرستان نداشت، اما دستگاه قضائی با عاملین نزاع دسته‌جمعی برخورد قاطع خواهد داشت از طرفی دستورات قضائی لازم جهت جلوگیری از نزاع‌های این‌چنینی صادر شده و با هر کسی که بخواهد با نزاع، چهره شهر اهر را از دید عموم مخدوش کند برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که پرونده برای نزاع دسته‌جمعی روز گذشته تشکیل شده است، گفت: با دستور دادستان اهر، پرونده برای نزاع دسته‌جمعی میدان دادگستری تشکیل و تحقیقات لازم جهت ریشه‌یابی این جُرم در حال انجام است.

حجت‌الاسلام نظری با تأکید بر این‌که دستگاه قضائی در برخورد با مخلان نظم عمومی با هیچ احدی مماشات نمی‌کند، ابراز داشت: ریاست کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در رابطه با نزاع دسته‌جمعی روز گذشته پیگیر موضوع بودند و بر برخورد قاطع و شدید با عوامل نزاع دسته‌جمعی تأکید کردند. تابه‌حال نزاع دسته‌جمعی در این حد در شهرستان اهر نداشتیم اما روز گذشته با نزاع دسته‌جمعی اهالی روستا موجب اخلال در نظم عمومی شد.

رئیس دادگستری اهر خاطرنشان کرد: در نزاع دسته‌جمعی روز گذشته؛ هیچ‌گونه مورد امنیتی نبود و شلیک تیراندازی هوایی با دستور مقام قضائی و رعایت قانون به‌کارگیری سلاح جهت جلوگیری از تشدید نزاع دسته‌جمعی بیش از ۵۰ نفر انجام شده است. مجدداً به افرادی که قصد نزاع و درگیری داشته باشند و بخواهند در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند فضا را برای این افراد تنگ می‌کنیم، هیچ ارفاق قانونی برای مخلان نظم عمومی قائل نمی‌شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128552

مهمترین اخبار ایران و جهان: