نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 22:31

تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای البرز در ایام نوروز به ۲۹۰ نفر رسید

کرج- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آمار مصدومان حوادث جاده‌ای طی ایام نوروز در این استان به ۲۹۰ نفر رسید.

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار عملکرد ستاد طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی البرز از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این مدت ۲۵ هزار و ۶۱۸ تماس با سامانه ۱۱۵ صورت گرفت که منجر به ۱۰ هزار و ۵۵۴ مأموریت شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۹ هزار و ۷۶۲ مأموریت غیرتصادفی و ۸۸۲ مأموریت تصادفی بود که بر منجر به ۵۸۱ مورد مصدومیت شهری و ۲۹۰ مصدومیت جاده‌ای و دو فوتی تصادفی شهری و سه فوتی تصادف جاده‌ای شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تصریح کرد: همچنین در این مدت ۶ مأموریت اورژانس هوایی صورت گرفت و به ۶ مصدوم امدادرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۸۷ هزار و ۷۶۸ نفر در استان البرز به اورژانس مراجعه کردند.

مهدوی با اشاره به فعالیت‌های معاونت بهداشتی گفت: ۲۵ هزار و ۵۱۲ بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفت که پروند ۷۹۵ مرکز به مراجع قضائی ارسال و ۲۳۷ واحد نیز پلمب شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۵۴ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم و ۲۱ هزار و ۸۴ مورد سنجش پرتابل کیفیت مواد غذایی و ۷ هزار و ۱۸۶ مورد کلرزنی انجام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به فعالیت‌های معاونت غذا و دارو بیان کرد: ۱۱۰ مورد بازدید از واحدهای تولیدی تحت پوشش، ۲۵ مورد بازدید مشترک با سایر سازمان‌ها، ۱۷۱ مورد بازدید مشترک از محصولات سلامت محور، ۲۶۰ مورد بازدید از داروخانه‌های استان و ۹۹ ارسال نمونه به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128108

مهمترین اخبار ایران و جهان: