نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 13:47

هشدار نارنجی و بارندگی شدید در اراک از فردا

سازمان هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۲۱ استان از جمله استان مرکزی طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری هشدار نارنجی آب و هوایی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سازمان هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۲۱ استان از جمله مرکزی طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری هشدار نارنجی آب و هوایی صادر کرد.

این شرایط روز «پنج‌شنبه» زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استان‌های تهران و البرز را در بر می‌گیرد.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از جمله مخاطرات این سامانه است.

هواشناسی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، استحکام ساز‌ه‌های گلخانه‌ها و دامداری‌ها توصیه کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141508

مهمترین اخبار ایران و جهان: