نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 10:55

روز قدس مظهر حضور مردم در حمایت از مظلوم است

قزوین- فرماندار قزوین گفت: راهپیمایی روز قدس مظهر یکی از بزرگترین آرمان‌های انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: جشن ۲۲ بهمن سال گذشته نتیجه کار مشترک و هم‌افزا و ورود جریان‌های مردمی بود، قرار گرفتن جریان مردمی در کنار دولت باعث شد که این مراسم برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.

وی افزود: اگرچه برخی افراد عامدانه تلاش می‌کردند این عظمت و شکوه را نبینند اما حضور مردم نشان داد که دشمنان همواره در محاسباتشان نسبت به جریان‌های مردمی شکست می‌خورند؛ امیدواریم این عظمت و شکوه را نیز در راهپیمایی روز قدس مشاهده کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و فرماندار قزوین با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در قدس بیان کرد: اتفاقات اخیر اعلان جنگ اسرائیل به همه کشورهای مسلمان است، هر چند جسارت به مسجدالاقصی با واکنش‌های فراوانی روبه رو شده است اما عده‌ای همچنان در پی عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند که مطمئناً مایه عبرت تاریخ خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: روز قدس ظرفیت عظیم اندیشه امام در آرمان خواهی برای دفاع از مظلومین است که می‌تواند محور اتحاد کشورهای اسلامی باشد تا بتوانند در کنار هم دست قدرت‌های پوشالی و مزاحم را از ممالک اسلامی دور کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس امسال وظیفه ما دوچندان است و باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم؛ همه دستگاه‌های متولی برگزاری راهپیمایی از جمله هلال احمر، اورژانس، شهرداری، شورای هماهنگی، بسیج و سپاه مانند حلقه‌های زنجیر باید در کنار هم قرار بگیرند تا حماسه‌ای رقم بخورد که به گوش جهانیان برسد که مردم ایران همواره حامی مظلومین خواهند بود.

کاظمی یادآور شد: هر زمان که از ظرفیت مردمی استفاده کردیم پیروز میدان بودیم، مانند جنگ تحمیلی که کشورهای زیادی در مقابل ایران قرار گرفتند، در حالی که ایران تازه انقلاب کرده بود و کسی باورش نمی‌شد که بتوانیم در این جنگ مقاومت کنیم اما ما با استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانستیم در برابر این جنگ نابرابر ۸ ساله موفق شویم.

وی اظهار کرد: امروز نیز برای موفقیت در هر عرصه‌ای نیاز به این ظرفیت مردمی داریم و باید از آن بهره ببریم، فراموش نکنیم که تصمیم‌سازی وظیفه حلقه میانی است که با حاکمیت و مردم ارتباط دارند.

فرماندار قزوین بیان کرد: ظرفیت‌های مردمی همواره با حضور در میدان موفقیت را رقم زدند که در این زمینه می‌توان به مهار کرونا، زلزله، سیل و دفاع مقدس اشاره کرد، ما نیز از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف ایده‌پردازی، تصمیم‌گیری برای اجرا و نظارت می‌توانیم بهره ببریم تا بتوانیم در همه موضوعات به موفقیت برسیم.

گفتنی است، مراسم راهپیمایی روز قدس به عنوان یکی از یادگارهای بزرگ امام خمینی (ره)، جمعه ۲۵ فروردین ماه به طور همزمان در کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137052

مهمترین اخبار ایران و جهان: