نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 09:30

حفظ ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی راهکاری جز عبور از تجمل‌گرایی ندارد/ اشتباه بودن مسیر دولت‌ها بعداز دفاع مقدس

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جامعه از تجمل‌گرایی موجود در بین اقشار خاص به ویژه مسئولان رنج می‌برد، گفت: اگر خواهان ادامه مسیر در حفظ ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی هستیم راهی به غیر از عبور از تجمل‌گرایی نداریم و اگر مسئولان ساده زیست باشند آحاد مردم نیز به این سمت هدایت خواهند شد.

محمد اسماعیلی، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در پاسخ به سوالی در مورد تجمل‌گرایی در جامعه از جمله در بین برخی مسئولان اظهار کرد: من معتقد هستم بعد از دفاع مقدس مسیر انتخاب شده توسط دولت‌ها اشتباه بوده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که دوران دفاع مقدس همه مردم به دنبال حفظ ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی بودند، افزود: بعد از پایان دوران دفاع مقدس دولت‌ها با بی‌توجهی به ارزش‌ها و انتخاب مسیر تجمل‌گرایی مردم را هم به این سمت هدایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه از تجمل‌گرایی موجود در بین اقشار خاص به ویژه مسئولان رنج می‌برد، افزود: اگر خواهان ادامه مسیر در حفظ ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی هستیم راهی به غیر از عبور از تجمل‌گرایی نداریم و اگر مسئولان ساده زیست باشند آحاد مردم نیز به این سمت هدایت خواهند شد.

اسماعیلی با تاکید بر نقش مسئولان در دولت‌های گذشته در ترویج تجمل گرایی گفت: در دولت‌های گذشته نه تنها از تجمل گرایی پیشگیری نشد بلکه در مقاطعی خود مسئولان مشوق این موضوع هم بودند که نتیجه آن به صورت یک معضل در جامعه فعلی بروز کرده است.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نتیجه اشرافی‌گری و تجمل گرایی را ایجاد فاصله طبقاتی عنوان و تاکید کرد: فاصله طبقاتی عدالت اجتماعی نسبی راهم مختل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: راهکار ادامه مسیر برای حفظ ارزش‌های دینی در جامعه کنار گذاشته شدن تجمل گرایی در بین همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1136996

مهمترین اخبار ایران و جهان: