نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:25

نجات ۹ نفر از سیلاب توسط امدادگران در طبس

مدیرکل هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با تلاش سه تیم عملیاتی هلال احمر در شهرستان طبس، ۹ نفر از افراد گرفتار در سیلاب نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های شب گذشته افزود: به دنبال گزارش هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های بهاره، تیم‌های هلال احمر برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حال آماده‌باش کامل بودند.

وی بیان کرد: در منطقه طبس شاهد بارندگی‌های مطلوبی بودیم که منجر به وقوع سیلاب شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر به سه مورد حادثه سیل و آب‌گرفتگی در این شهرستان امدادرسانی داشته‌اند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به خروج اتوبوس مسافربری از جاده در محور دیهوک - فردوس گفت: این حادثه که بامداد امروز (جمعه) روی داد، ۱۴ مصدوم به دنبال داشته است.

محمدعلی کاوسی افزود: این اتوبوس دارای ۲۳ سرنشین بوده که ۱۴ نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از دریافت گزارش حادثه، ۲ تیم امدادی از پایگاه باغستان به محل حادثه اعزام شدند اظهار داشت: مصدومان توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی در شبانه‌روز گذشته به ویژه در نیمه غربی خراسان جنوبی باعث جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد که بسته شدن برخی محورها از جمله محور طبس - اصفهان تا بامداد امروز را در پی داشت و بنابر اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری تعداد ۲۰۰ خودرو (حدود ۶۰۰ نفر) متوقف و اسکان داده شده‌اند.

طبق اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی در روزهای پایان هفته جاری تا اوایل هفته آینده افزایش متناوب ابر گاهی وزش تندباد همراه با گرد و خاک در استان قابل پیش‌بینی است.

بارش‌های رگباری تا سه روز آینده برای نواحی غربی تا مرکز استان پیش‌بینی می‌شود و در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شد.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173908

مهمترین اخبار ایران و جهان: