نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 23:43

روسیه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» هستیم، گفت: این آمادگی وجود دارد که برای پیشبرد سریع کارها در آینده نزدیک با مدیران این شرکت‌ها با ویدئوکنفرانس ارتباط برقرار و شرایط تاسیس شرکت را در آستراخان برای آن‌ها تشریح کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه امروز در سفر به فدراسیون روسیه با سرگی میلوشکین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه دیدار و طرفین در خصوص وضعیت زیرساخت‌های اقتصادی ۲ کشور و افزایش سطح همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کردند. 

هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در این دیدار که در دفتر کار مدیر عامل منطقه ویژه لوتوس در آستراخان انجام شد، طرفین در خصوص توسعه و گسترش زیرساخت‌های ۲ کشور و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه و همچنین تقویت روابط منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان با منطقه آزاد اقتصادی انزلی مذاکره و تبادل نظر کردند. 

تیزهوش تابان در این دیدار با بیان اینکه برخی از شرکت ایرانی برای تولید کالاهای خود از جهت تامین مواد اولیه در ایران محدودیت دارند، اظهار کرد: برای تامین مواد اولیه برخی کالاها در روسیه محدودیت وجود ندارد و به این دلیل آن‌ها تمایل دارند برای تولید محصولات خود در روسیه سرمایه‌گذاری کنند. 

سرگی میلوشکین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و زیرساختی اظهار کرد: با کمال میل آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» هستیم و این آمادگی وجود دارد که برای پیشبرد سریع کارها در آینده نزدیک با مدیران این شرکت‌ها با ویدئوکنفرانس ارتباط برقرار و شرایط تاسیس شرکت را در آستراخان برای آن‌ها تشریح کنند. 

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس، برای تقویت روابط مناطق آزاد و مناطق تجاری ۲ کشور در حال تشکیل اتحادیه مناطق آزاد در روسیه هستند که مناطق آزاد اقتصادی ایران نیز برای عضویت در آن دعوت می‌شوند. 

همچنین رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با دعوت از میلوشکین برای سفر به ایران، با استقبال وی روبرو شد و میلوشکین ضمن سفر خود در آینده‌ای نزدیک به ایران، به بازدید از مناطق آزاد انزلی و چابهار اشاره کرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174708

مهمترین اخبار ایران و جهان: