نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 18:53

کمبود شدید نیرو در حوزه قضائی فردیس

رئیس دادگستری فردیس گفت: فردیس یک و نیم درصد مساحت استان البرز را دارد اما یک چهارم جمعیت استان را در خودجای داده و ددر حوزه قضائی یک پنجم مجموع پرونده های استان مربوط به د فردیس است، اما با کمبود شدید کادر اداری مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، یوسف رزقی، رئیس دادگستری شهرستان فردیس، در نشستی که با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و جمعی از مسؤولان شهرستان در سالن همایش دادگستری این شهرستان برگزار شد، در خصوص مشکلات حوزه قضایی شهرستان فردیس، گفت: در شهرستان فردیس بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در مساحتی به وسعت حدود ۷۵ کیلومتر مربع وجود دارد. درحالیکه فردیس  ۱.۵درصد مساحت استان را تشکیل می دهد بیش از یک چهارم جمعیت البرز را در خود جای داده است. 

وی افزود: در حوزه دادگستری هم وضعیت به همین صورت بوده و  ۲۰ درصد پرونده‌های قضایی استان مربوط به شهرستان فردیس است. با وجود حجم بالای پرونده ها ما در دادگستری فردیس با کمبود شدید کادر اداری مواجه هستیم. تعدادی نیرو از طریق آزمون جذب شده‌اند و قرار است به ما ملحق شوند. از نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه در شهرستان تقاضا داریم صدور ابلاغ کارگزینی ۲۹۰ نفری که در استان پذیرفته شدند، تسریع شود و بتوانیم از این افراد در سال جدید استفاده کنیم.

رزقی با ارائه آمار عملکرد دادگستری فردیس در سال گذشته گفت: در سال گذشته  کل پرونده‌های وارده به دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس ۹۵۱۴۴ فقره پرونده بوده و با همت قضات و کارکنان، خروجی ما در همین زمان  ۹۶۷۲۶ فقره پرونده بوده است. این رقم  نشاندهنده عملکرد مثبت  دادگستری فردیس  با عدد  ۱۵۸۲ فقره بوده که بیشتر شامل پرونده های مُسن و معوق است.

وی اضافه کرد:  تعداد ۲۵ هزار فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده و همین میزان پرونده مختومه داشته ایم.

رئیس دادگستری فردیس همچنین گفت: در سال ۱۴۰۱ ما در فردیس ۴ ماه درگیر مسئله اغتشاشات بودیم و بنابرآمارها در این مدت در مقایسه با سال ۹۸،  با تعامل، وحدت و ومودت اعضای شورای تامین موضوع به نحوی مدیریت شد که به لحاظ تعدادفوتی ها و میزان خسارات وارده نسبت به اغتشاشات ۹۸ قابل مقایسه نیست.

وی افزود: لنابرآمارهای موجود فردیس در تعداد فراخوان ها رتبه سوم  کشور را را داشته و در  میزان خسارات وارده رتبه  ۲۳ کشور را داشته است که این امر این حاصل تلاش همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همه مسؤولان شهرستان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132052

مهمترین اخبار ایران و جهان: