نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 13:46

آمار ورود گردشگران تحت تأثیر سرما

شهرکرد- مسافران و گردشگرانی که چهارمحال و بختیاری را در نوروز به‌عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌ بودند به خاطر سردی هوا این بازه زمانی را برای سفر به این استان را در نظر نگرفتند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: چهارمحال و بختیاری، استانی سردسیر است، این استان همیشه به بارش‌های بسیار و دمای زیر صفر شناخته شده و سرمایی که از اواسط شهریور آغاز می‌شود تا اواسط اردیبهشت همراه مردمان این سرزمین است.

این موضوع سبب می‌شود تا مسافران و گردشگرانی که قبلاً چهارمحال و بختیاری را در نوروز به‌عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند دیگر این بازه زمانی را برای سفر به این استان در نظر نگیرند و ترجیح دهند از خنکای نسیم در تابستان بام ایران بهره ببرند.

این در حالی است که هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن نیز سبب شد تا باز هم از آمار مسافران کاسته شود و بنا بر گزارش مسئولان شاهد تغییرات چندانی در آمار سال گذشته و امسال نباشیم.

اقامت ۸۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی چهارمحال و بختیاری

علیرضا جیلان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از آنجایی که با وجود آغاز بهار در این استان باز هم در نوروز جو سردی بر استان حاکم بود آمار گردشگران امسال نسبت به سال قبل تفاوت چندانی نداشت.

جیلان بیان داشت: طی این مدت ورود ۸۳۴ هزار خودرو به استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ۸۲ هزار نفر اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری در این استان بیان داشت: از این تعداد، ۱۶ درصد مربوط به هتل‌ها، ۲۲ درصد مربوط به مجتمع‌های گردشگری، ۱۹ درصد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۳۰ درصد خانه‌های مسافر و ۳۸ درصد اقامتگاه‌های غیررسمی هستند.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های فرهنگی را یک میلیون نفر دانست و ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز ۱۴۰۲، بیشتر مقصد گردشگرانی از خوزستان، تهران، فارس، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، یزد، البرز و قم بود.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری امسال نیز در ۳۶ بقاع متبرکه این استان برگزار شد.

وی افزود: در این طرح ۱۰ مبلغ بومی و ۱۵ مبلغ از سایر استان‌ها در بقاع متبرکه حضور یافتند و در راستای برگزاری طرح آرامش بهاری و تحقق اهداف آن به زائران خدمت‌رسانی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از بازدید ۸۲ هزار نفر از بقاع متبرکه این استان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر از هم‌استانی‌ها و گردشگران در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان حضور داشتند.

امیری بیان داشت: در ایام عید نوروز یک هزار و ۲۰۰ مسافر نوروزی و زائر در زائرسراهای این استان اسکان داده شدند.

کاهش ۷ درصدی میزان تردد در چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز ۱۴۰۲

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: میزان کل ترددها در سطح استان در سال ۱۴۰۲ از ابتدای طرح نوروزی ۷ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۱ بوده است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در مجموع ۱۳ هزار و ۴۴۸ سفر از ابتدای طرح نوروزی در استان انجام شد و تعداد مسافران ۹۴ هزار ۶۵۰ نفر است، این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۷۰ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به ماندگاری پلاک‌های ورودی به این استان یادآور شد: ۱۴۲ هزار و ۳۶۰ خودرو کمتر از ۲۴ ساعت، ۳۳ هزار و ۴۴۱ خودرو بین یک تا دو روز، ۲۰ هزار و ۸۲۰ خودرو بین ۲ تا ۳ روز، ۳۶ هزار و ۸۹۶ خودرو بین ۳ تا ۷ روز، ۲۰ هزار ۶۳۹ خودرو بین یک تا دو هفته و ۲۵۴۳ نفر بین دو تا سه هفته در این استان حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجایی که چهارمحال و بختیاری یک استان سردسیر محسوب می‌شود و دمای آن تا اوایل اردیبهشت زیر صفر می‌باشد اکثر مسافران و گردشگران ترجیح می‌دهند در تابستان به این استان سفر کنند به خاطر همین آمار مسافران نوروزی رشد بالایی ندارد و به گفته مسئولین نسبت به سال گذشته تنها چهار درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131408

مهمترین اخبار ایران و جهان: