نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:20

خبرهای خوبی به زودی در مورد ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» اعلام می‌شود

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکید کرد: به زودی خبرهای خوبی در مورد ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز پنج شنبه در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی خرم آباد، اظهار داشت: در ساخت و سازهایی که در سطح بافت تاریخی و قدیمی شهر خرم‌آباد انجام می‌شود باید ضوابط میراث فرهنگی رعایت شود.

وی گفت: برای حفاظت از بافت تاریخی شهر باید نوع نگاه و نگرش مدیریت استان و مردم نسبت به ارزش این بافت تغییر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه بافت قدیمی و تاریخی شهر هویت آن را نمایان می‌کند و همه در حفاظت از آن مسئول هستیم، افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان در این راستا دارد ثبت جهانی دره خرم‌آباد است که خوشبختانه در این زمینه روند خوبی سپری شده است.

حسن‌پور، بیان کرد: با حمایت‌های استاندار لرستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و همچنین مساعدت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال حاضر ثبت جهانی دره خرم‌آباد از اولویت ۲۷ به اولویت نخست کشور تبدیل شده و به زودی خبرهای خوبی در این خصوص منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: برای حفاظت از بافت تاریخی شهر خرم‌آباد آماده هر گونه همکاری با سازمان نظام‌مهندسی، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171796

مهمترین اخبار ایران و جهان: