نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 21:45

ورزش، پیشران توسعه و پیشرفت/مسابقات ساحلی را میزبانی خواهیم کرد

تبریز - بخشدار ایلخچی با اشاره به همت هیئت والیبال ایلخچی و دهیاری روستای آق گنبد در فراهم سازی زیرساخت های لازم، گفت: شرایط برگزاری تمامی مسابقات ساحلی را در این منطقه ایجاد خواهیم کرد.

رامین نظامی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه والیبال یکی از ورزش‌های ریشه دار و مورد علاقه مردم منطقه ایلخچی می‌باشد، افزود: علی رغم همت دولت محترم و ارکان نظام که به احیای دریاچه ارومیه توجه داشته است با این نگاه این مکان را به عنوان میزبان مسابقات والیبال ساحلی انتخاب کردیم که ما هم به نوبه خودمان نشان دهیم تا به دنبال احیای آن هستیم ولی یکی از پیش نیازهای این کار حضور و مشارکت جوانان محلی می‌باشد.

بخشدار ایلخچی عنوان داشت: منظور از مشارکت جوانان یعنی شرکت در کشاورزی اصلاح الگوی کشت، تثبیت مشاغل جایگزین و مسائلی از این حیث چرا که مدیریت حوزه آبخیز بدون مشارکت اهالی منطقه ممکن نخواهد بود.

نظامی خواه یادآور شد: با توجه به اینکه ۲ سال قبل هم در این منطقه یک دور مسابقات والیبال ساحلی در سطح شهرستان ولی در سطح کیفی پایین‌تر این بار به همت هیئت والیبال ایلخچی و دهیاری روستایی آق گنبد سعی کردیم زیر ساخت‌های برگزاری تمامی مسابقات ساحلی از جمله والیبال ساحلی را مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مزیت این منطقه وجود دریاچه ارومیه و ترانزیتی بودن آن می‌باشد، اذعان داشت: در راستای برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بازارچه‌ای برای عرضه محصولات محلی و صنایع دستی جزیره اسلامی قرار دادیم.

بخشدار ایلخچی اظهار کرد: در جذب اسپانسر موفق بودیم و بیشتر هزینه‌های مسابقات را از طریق بخش خصوصی و همچنین ارگان‌های عضو در ستاد احیای دریاچه ارومیه تأمین کردیم.

وی با اشاره به حضور ۲ نفر شتر در کنار زمین مسابقه والیبال ساحلی توضیح داد: همانطور که می‌دانید در روستای خورخور بحث شترداری داریم که به دنبال این هستیم مثل دیگر مناطق کشور، شتر سواری را در این مکان رونق بدهیم و همچنین بدلیل اینکه موتور یکی از مؤلفه‌های شهر ایلخچی می‌باشد پیست موتورسواری در اطراف این شهر ایجاد کنیم تا علاقه مندان این رشته نیز از مزایای این رشته موتورسواری بهره ببرند و به این شکل هیجان‌های خود را از طریق ورزش تخلیه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1361852

مهمترین اخبار ایران و جهان: