نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 00:52

برنامه‌های متنوع هفته محیط زیست در گناوه اجرا شد

گناوه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: به مناسبت هفته محیط زیست برنامه های مختلف و متنوعی در شهرستان گناوه برنامه ریزی و اجرا شد.

کامبیز عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست و به منظور ترویج هر چه بیشتر فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه کردن این فرهنگ در میان اقشار مختلف جامعه برنامه‌های مختلف و متنوعی از سوی این اداره در شهرستان گناوه اجرا شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: افتتاح نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در روستای چهار روستایی بخش ریگ شهرستان، برگزاری اولین کارگروه پسماند بخش ریگ، تقدیر از شهروندان سبز با همکاری شهرداری گناوه، نشست با فعالان اجتماعی و محیط زیست شهرستان، نشست با اصحاب رسانه، همایش دوچرخه سواری در بخش ریگ، ساماندهی محل دفن پسماند روستای گمارون از برنامه‌های این هفته بود.

برنامه‌های متنوع هفته محیط زیست در گناوه اجرا شد

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با مسائل محیط زیستی و پاسخگویی به مشکلات و سوالات مردم در این زمینه میز خدمت اداره حفاظت محیط زیست گناوه با حضور رئیس و کارشناسان این اداره در مسجد امام سجاد (ع) شهر گناوه برگزار شد.

وی گفت: در این نشست نمازگزاران و حاضران در نشست به بیان مشکلات زیست محیطی منطقه پیرامون زندگی خود پرداختند و رئیس و کارشناسان این اداره نیز به سوالات آنها پاسخ دادند.

برنامه‌های متنوع هفته محیط زیست در گناوه اجرا شد

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آموزشی نهضت کاهش پلاستیک در نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته محیط زیست بود گفت: با توجه به شعار هفته محیط زیست با عنوان «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیک»، دوره آموزشی کاهش پلاستیک با همکاری نیروگاه سیکل ترکیبی برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه بیان کرد: در این دوره که با تدریس مهندس زینت اسماعیلی، معاون اداره حفاظت محیط زیست گناوه، انجام شد، پیرامون معضلات پلاستیک‌ها، آلایندگی آنها و راهکارهای کاهش و حذف کیسه‌های پلاستیکی آموزش و بحث و تبادل نظر شد.

برنامه‌های متنوع هفته محیط زیست در گناوه اجرا شد

عبدالهی با اشاره به اینکه پاکسازی خور بندر گناوه برنامه شاخص اجرا شده دیگر در این هفته بود، گفت: خور گناوه از مهمترین مکان‌ها در این بندر است که پاکسازی و رعایت مسائل زیست محیطی آن همواره مورد تاکید است.

وی گفت: در همین راستا و با همکاری اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه و شهرداری این بندر در هفته محیط زیست برنامه پاکسازی خور گناوه اجرا شد.

برنامه‌های متنوع هفته محیط زیست در گناوه اجرا شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه یادآور شد: همچنین اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه نقاشی که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شده بود، از مهمترین دیگر برنامه‌ها این هفته که در کنار سایر برنامه‌های مختلف اجرا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286052

مهمترین اخبار ایران و جهان: