نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:32

۴۲ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام عید قربان کرمانشاه نظارت دارند

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۴۲ اکیپ ثابت و سیار شامل ۷۱ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت و ناظر شرعی در روز عید قربان بر سلامت کشتارها نظارت دارند.

شاهرخ یارویسی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص تمهیدات دامپزشکی استان در روز عید قربان، اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ عامل بیماری‌زا برای انسان شناسایی که ۸۳۰ مورد از آن بین انسان و حیوان مشترک است. 

وی ادامه داد: براساس رسالت دامپزشکی و وظایف قانونی در راستای تأمین، تضمین و ارتقای بهداشت جامعه یک سری برنامه برای عید قربان در دست اقدام داریم.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ۴۲ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از ۷۱ نفر بر قربانی همه دام‌های نذری عید قربان این استان نظارت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار شامل بازرس بهداشت گوشت، ناظر شرعی و دامپزشک از روز عرفه و از ساعت ۶ تا ۱۴ روز عید قربان بر ذبح دام‌های نذری در استان نظارت بهداشتی و شرعی خواهند کرد.

یارویسی از تعیین ۱۱ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده عید قربان در کرمانشاه خبر داد و گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم در حاشیه شهر مکان‌هایی بدین منظور شناسایی شده است. 

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگارها اعم از صنعتی و سنتی در روز عید قربان فعال و به صورت رایگان آماده ارائه خدمت هستند، از شهروندان خواست: دام قربانی خود را غیر از میادین و کشتارگاه‌های استان خریداری نکنند چون سلامت خود و خانواده را به چالش می‌کشانند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313052

مهمترین اخبار ایران و جهان: