نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 13:07

اشک‌های مادر فلسطینی بعد از مصادره خانه‌اش توسط صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی خانه یک خانواده فلسطینی در محله قدیمی قدس را مصادره کرد وآن را به گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحویل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای رژیم صهیونیستی، صبح امروز (سه‌شنبه)، پس از ورود ناگهانی به محله قدیمی قدس اشغالی، خانه خانواده «صب لبن» در محله «عقبه الخالدیه» را محاصره کردند.

شاهدان عینی خبر دادند نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی بعد از قرار دادن موانع در ورودی محله عقبه الخالدیه، خانه خانواده صب لبن را تحت محاصره درآوردند و آن‌ها بیرون کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی به طور ناگهانی وارد خانه مذکور شد و با زور سلاح اعضای این خانواده فلسطینی را از خانه‌شان بیرون کرد. سپس آن‌ها را وادار کرد که وسایل خانه خود را تخلیه کنند و آن را به گروهی از شهرک‌نشینان تحویل دهند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به افرادی که به منظور ابراز همبستگی به خانه خانواده صب لبن آمده بودند، اجازه ورود نداد و یک نفر از آن‌ها را دستگیر کرد.

وزارت امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر هشدار داد بود که تخلیه خانه خانواده صب لبن «بخشی از یک طرح بزرگتر است که هدف آن تخلیه ده‌ها خانه متعلق به خانواده‌های فلسطینی در محله قدیمی قدس (سلوان و شیخ جراح) و تحویل آن به گروه‌های حامی شهرک‌سازی» است.

انجمن موسوم به «جالیستا» در سال ۲۰۱۰ با اقامه یک دعوی قضایی علیه خانواده صب لبن مدعی شده بود که خانه آن‌ها یک ملک وقفی متعلق به صهیونیست‌ها است. به دنبال این درخواست، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی پس از برگزاری چندین جلسه در نهایت حکم تخلیه این خانه را به نفع شهرک‌نشینان صادر کردند.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در سال‌ ۲۰۱۶ طی حکمی اعضای خانواده صب لبن را از خانه‌شان بیرون کرده بودند و به آن‌ها اجازه نداده بودند با پدر و مادر مسن خود در خانه مذکور زندگی کنند.

 

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349308

مهمترین اخبار ایران و جهان: