نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 17:59

هوای داغ تابستانی در آخرین روزهای بهار

پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد دمای هوا طی فردا در برخی مناطق خراسان رضوی به 40 درجه سانتی گراد خواهد رسید و مردم استان، هوای گرم تابستانی را در آخرین روزهای بهار تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نقشه های پیش بینی هواشناسی نشان می دهد دمای هوا تا فردا روند افزایشی خواهد داشت و دما در روز دوشنبه ۲۹ خردادماه به ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وضعیت جوی امروز، صاف تا قسمتی ابری و در  بعدازظهر، افزایش سرعت وزش باد بیان شده است. برای فردا نیز هوا صاف و از بعدازظهر، وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر در مناطق کوهستانی و احتمال رگبار و رعدوبرق را خواهیم داشت.

پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد دمای هوا تا فردا به مرور گرمتر خواهد شد و روز دوشنبه ۲۹ خردادماه، دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

حداقل و حداکثر دمای هوا برای خراسان رضوی در روز یکشنبه ۲۲ و ۳۸ درجه سانتی گراد بیان شده و فردا دوشنبه، دمای هوا با مقداری افزایش به حداقل 2۳ و حداکثر ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

 

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۶ درجه سانتی گراد، خنک ترین و مه ولات با بیشینه دمای ۴۳ درجه سانتی گراد، گرم‎ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت، نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۲۲ و ۳۷ درجه سلسیوس گزارش شده و بیشترین سرعت وزش باد از داورزن با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت، گزارش شده است.

با توجه به گرمای هوا و شرایط بحرانی ذخایر آبی خراسان رضوی از هم استانی های محترم درخواست می شود در مصرف آب، نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293508

مهمترین اخبار ایران و جهان: