نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:45

بیش از 60 درصد زائران حج تمتع 1402 وارد عربستان شده‌اند

از سهمیه 87 هزار و 550 ایرانی حج تمتع سال جاری، تاکنون بیش از ۵۳ هزار زائر ایرانی یعنی 60 درصد زائران کشورمان به عربستان مشرف شده‌اند. از این تعداد، ۱۰ هزار نفر در مدینه منوره و ۴۳ هزار نفر در مکه مکرمه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، از سوم خرداد که اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی آغاز شده است، تاکنون ۳۸ هزار و ۷۵۰ نفر به مدینه منوره مشرف شده‌اند و همچنان تشرف زائران به سرزمین وحی ادامه دارد.

۲۸ هزار ایرانی پس از زیارت مدینه، عازم مکه شده‌اند

با توجه به محدودیت اسکان در مدینه، زائران پس از پنج روز عازم مکه مکرمه می‌شوند که تا این لحظه حدود ۲۸ هزار نفر پس از زیارت حرم نبوی، عازم مکه مکرمه شدند و نزدیک به ۱۰ هزار ایرانی همچنان در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله حضور دارند.

همچنین ۱۵ هزار ایرانی در قالب کاروان مدینه دوم از کشورمان عازم مکه مکرمه شده‌اند و در حال حاضر در مکه مکرمه حضور دارند. این زائران پس از مناسک حج تمتع، به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

تعداد زائران ایرانیِ حاضر در مکه و مدینه

تاکنون بیش از ۵۳ هزار زائر ایرانی (۶۰ درصد زائران) به حج تمتع مشرف شده‌اند که ۱۰ هزار نفر در مدینه منوره و ۴۳ هزار نفر در مکه مکرمه حضور دارند. روند اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی تا اول تیرماه ادامه دارد. حدود ۶۰ درصد زائران کشورمان مدینه اول هستند که پس از مناسک حج تمتع به مرور به کشور باز می‌گردند.

به گزارش فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که ۳۰ هزار زائر باقی مانده از سهمیه کشورمان در حج تمتع ۱۴۰۲، تا اول تیرماه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280008

مهمترین اخبار ایران و جهان: