نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 14:40

افزایش ۱۲۰ درصدی کمک دولتی به شهرداری های کردستان

قروه- استاندار کردستان از افزایش ۱۲۰ درصدی کمک مالی به شهرداری های استان در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در آئین افتتاح طرح گردشگری سراب قروه، اظهار داشت: سراب قروه ظرفیت و گنجینه‌ای برای استان است که موضوع توسعه با مطالعات دقیق و همه ملاحظات زیست محیطی و تسهیل شرایط برای تفریح مردم شهر قروه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شورای شهر قروه در بودجه امسال خود بخشی از اعتبار مورد نیاز را تدوین کرده‌اند که تخصیص آن منوط به درآمدهاست و دولت هم کمک خواهد داشت.

زارعی کوشا تأکید کرد: فرمانداران باید در موضوع مدیریت شهری و سرمایه گذاری گردشگری با مشارکت شورا و شهرداری‌ها برنامه ریزی کنند.

استاندار کردستان اعلام کرد: در سال مالی جاری از محل کمک‌های دولتی ۶۷۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های سطح استان کمک مالی شده است که نسبت به ۳۰۰ میلیارد تومان سال قبل بیش از ۱۲۰ رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در هر موضوعی که مزیتی برای شهرستان ایجاد کند، آماده کمک به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر هستیم و امسال باید سال پررونقی برای مدیریت شهری باشد و پروژه‌های عمرانی در کمترین زمان با کار جهادی بهره‌برداری شود.

گفتنی است این طرح شامل ۱۴ غرفه غذاخوری سنتی، ۱۰ سوئیت اقامتی ارزان قیمت ۶۰ متری برای اسکان مسافران ورودی به استان است که برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

همچنین در سفر استاندار کردستان به شهرستان قروه عملیات اجرایی آسفالت جاده دسترسی به شهرک تعمیرکاران قروه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و به طول یک و نیم کیلومتر آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290452

مهمترین اخبار ایران و جهان: