نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:05

ساخت مجتمع دارویی هلندی در قرقیزستان

در قرقیزستان به عنوان بخشی از یک پروژه سرمایه‌گذاری هلند، یک مجتمع دارویی برای تولید دارو از جمله انسولین تأسیس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در قرقیزستان به عنوان بخشی از یک پروژه سرمایه گذاری هلند یک مجتمع دارویی برای تولید دارو از جمله انسولین تاسیس خواهد شد.

بین وزارت اقتصاد و بازرگانی این کشور و شرکت هلندی «BIOPHARMAX BV» توافقنامه‌ای برای اجرای پروژه سرمایه گذاری "پارک صنعتی علوم زیستی" امضا شد.

این سند برای ساخت یک مجتمع دارویی، از جمله کارخانه تولید انسولین و سایر داروها که استانداردهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را داشته باشد، فراهم می‌کند. علاوه بر این، آزمایشگاه‌ها، مرکز آموزشی و انباری ساخته خواهد شد که تمامی امکانات در قلمرو قرقیزستان قرار خواهد گرفت.

«اسکندر اسیلکولوف» معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی این کشور تاکید کرد که با اجرای این پروژه انسولین و سایر داروها در کشور تولید خواهد شد که بیشتر آنها در فهرست ملی داروهای ضروری  قرقیزستان قرار دارند و همچنین داروهایی که در قلمرو این کشور تولید نمی‌شوند. علاوه بر این، ساخت یک مجتمع دارویی مدرن، با توجه به توسعه سریع فناوری‌ها در بخش داروسازی، اثری چند برابری برای جذب سرمایه‌گذاران جدید ایجاد می‌کند.

گزارش شده است که سرمایه گذار این مجموعه را با هزینه شخصی خود خواهد ساخت. ساخت و ساز در سال 2024 آغاز و در سال 2028 به پایان خواهد رسید.

همچنین سرمایه گذار متعهد می‌شود که تامین دارو و تجهیزات پزشکی را در چارچوب قوانین این کشور تا پایان ساخت و راه اندازی این کارخانه اجرا کند.

شرکت  Biopharmax BV در 21 ژوئن 1977 در آمستردام (هلند) تاسیس شد. شرکت مادر Biofarmax Group  در اسرائیل مستقر است که فعالیت اصلی توسعه و اجرای پروژه‌های ساختمانی است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290796

مهمترین اخبار ایران و جهان: