نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:14

تبیین واقعه غدیر نباید تنها به روز عید غدیر محدود شود

یزد- امام جمعه یزد گفت: بیان اهمیت و واقعیت غدیرخم نباید تنها به روز عید غدیر محدود شود بلکه باید در هر مناسبتی و در هر مراسمی از این واقعه به صورت ویژه‌ای یاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی غدیر با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌هایی ویژه عید غدیرخم در استان اظهار کرد: در سال جاری عید غدیر خم با روز جمعه مصادف شده است، نیاز است که در نماز جمعه امسال، این واقعه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی بیان کرد: در نماز جمعه نیز باید برنامه‌هایی در نظر گرفته شود که به تبیین درست و صحیح این واقعه بپردازد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه غدیر نباید فراموش شود، گفت: باید در روند برگزاری نماز جمعه در روز عید غدیر، هماهنگی‌هایی با ستاد اقامه نماز جمعه در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این عید بزرگ صورت گیرد.

وی افزود: روح معنویت باید در تمام مسائل مذهبی به صورت ویژه‌ای وجود داشته باشد و این مهم نیازمند اقدامات هدفمند است.

ناصری با بیان اینکه در راستای بیان واقعه غدیرخم بسیار کوتاهی و کم‌لطفی شده است، گفت: بیان اهمیت و واقعیت غدیرخم نباید تنها به روز عید غدیر محدود شود بلکه باید در هر مناسبتی و در هر مراسمی از این واقعه به صورت ویژه‌ای سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه تمام محلات و مساجد باید برای روز عید غدیرخم پا به میدان بگذارند و جشن این عید بزرگ را برگزار کنند، ادامه داد: مساجد و محلات نباید فراموش شوند و زحمت‌های مسئولان در زمینه اجرای مراسم غدیر زمانی به ثمر می‌رسد که تمام محلات و مساجد پرشور به ایفای نقش خود در بیان واقعه غدیر بپردازند.

امام جمعه یزد گفت: در مدارس باید به بیان حقایق پرداخت و بیان باید به درستی و به دور از هرگونه اختلاف افکنی باشد و تنها باید به بیان اسناد و ادله‌های موجود در راستای صحت واقعه غدیر خم بپردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292696

مهمترین اخبار ایران و جهان: