نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:58

راه اندازی مرکز تحقیقات خون در مازندران ضروری است

ساری- استاندار مازندران راه اندازی مرکز تحقیقات و پژوهشی سازمان انتقال خون را در استان لازم برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور ظهر یکشنبه در بازدید از انتقال خون مازندران در ساری با گرامیداشت روز اهدای خون اظهار داشت: مردم با اهدای خون حیات دوباره به انسان‌های نیازمند می‌بخشند.

وی با بیان اینکه انتقال خون یکی از سازمان‌های مهم و مؤثر به شمار می‌رود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های که در تأمین خون از خارج از کشور داریم وظیفه سازمان انتقال خون در این رابطه بسیار سنگین است.

استاندار مازندران اهدای خون را نشانه وفاداری و مسئولیت پذیری مردم ذکر کرد و گفت: نگاه انسانی مردم در این حوزه قابل تقدیر است.

حسینی پور خدمات ارائه شده توسط انتقال خون را قابل توجه و تقدیر دانست و گفت: سازمان انتقال خون در تأمین فراورده‌های مورد نیاز خوب عمل کرده است.

استاندار مازندران از در نظر گرفتن بودجه خوب برای تأمین نیازمندی‌های انتقال خون را ضروری دانست و گفت: جذب جوانان علاقمند برای همکاری داوطلبان را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در صورت برنامه جذب، پذیرش این جوانان در اولویت قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران گفت: همچنین مقرر شد طبق زمان بندی مشخصی واحدهای سیار برای اهدای خون مردم به شهرستان‌های فاقد پایگاه اعزام شوند.

وی راه اندازی مرکز تحقیقات و پژوهش انتقال خون را در استان برای انجام کارهای پژوهشی لازم برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292796

مهمترین اخبار ایران و جهان: