نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 13:15

اخذ مالیات ناعادلانه تعطیلی کسب و کارها را در پی دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اخذ مالیات های غیرمنصفانه و خارج از توان، باعث تعطیلی کسب و کارهای کوچک بازار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان، گفت: مالیات شرکت های بزرگ سرمایه‌گذاری مثل نفت و گاز با کاسبان و بازاریان باید فرق کند چرا که اخذ مالیات های غیرمنصفانه و خارج از توان، باعث تعطیلی کسب و کارهای کوچک می شود.

وی افزود: عوارض و مالیات باید بر اساس عدالت پرداخت شود و اخذ مالیات از بازاریان باید منصفانه و همراه با مشوق های مالیاتی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: امور مالیاتی استان برای افرادی که کسب و کار خرد دارند، مشوق ها و معافیت مالیاتی اعمال کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: یکی از عوامل موفقیت امور مالیاتی استان، تبیین و شفاف سازی چگونگی اخذ مالیات و فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت آن است.

وی خوداظهاری مالیاتی را یکی از عوامل مهم در فرهنگ سازی مالیاتی برشمرد و یادآور شد: مقوله پرداخت مالیات نیاز به فرهنگ سازی دارد و با افراد قانون گریز در بخش مالیات حتما برخورد قانونی صورت گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه باید قناعت در جامعه ترویج و فرهنگ سازی شود، اظهار کرد: اگر انسان با خداوند ارتباط گیرد، بسیاری از مشکلات در زندگی روزمره حل می شود.

وی تصریح کرد: باید بین افراد خوش حساب با افراد مالیات گریز که قانون را دور می زنند تفاوت و تمایز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: در برخورد با ارباب رجوع، نهایت احترام به آنها گرفته و برای رفع مشکل آنها تلاش شود.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282708

مهمترین اخبار ایران و جهان: