نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 09:40

امضای تفاهم نامه کانون پرورش فکری با اداره کل حفظ آثاراستان مرکزی

اراک- در راستای همکاری های مشترک و توانمند سازی تفاهم نامه مشترک بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرکزی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی صبح سه شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: یکی از مهمترین ماموریت های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف مردم است که با برنامه ها و فعالیت های مختلف دنبال می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین اقشار هدف گذاری شده برای برنامه های دفاع مقدس هستند و برنامه ریزی مطلوبی در این راستا انجام شده و معرفی فرهنگ دفاع مقدس در قالب های هنری و ادبی به کودکان یکی از اهداف مهم است و همکاری جدی و تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا است.

وی ادامه داد: در راستای همکاری های مشترک و توانمند سازی تفاهم نامه مشترک بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منعقد شد و قطعاً زمینه تعامل های سازنده را فراهم خواهد کرد.

سرهنگ کریمی با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه بیان کرد: تولید و تهیه آثار هنری و ادبی از جمله کتاب، کتاب صوتی و ترجمه یکی از روش‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به قشر کودکان و نوجوانان است و این همکاری با کانون قطعاً برکات فراوانی خواهد داشت و در این تفاهم نامه تالیف ۵ عنوان کتاب هدف گذاری شده است.

امضای تفاهم نامه کانون پرورش فکری با اداره کل حفظ آثاراستان مرکزی

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله نویسندگی داستان، جلسات نقد ادبی، تربیت نویسندگان و اجرای برنامه های اثرگذار از دیگر مواد این تفاهم نامه است که گامی موثر در راستای توانمند سازی خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: همکاری در اجرای جشنواره‌های تخصصی اداره کل حفظ آثار از جمله داستان یوسف و شعر از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و این مهم در راستای شناسایی استعدادها و بالا بردن سطح توانایی ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی مخاطبین خواهد بود.

وی اضافه کرد: فروش آثار ادبی با استفاده از ظرفیت‌های کانون از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و این مهم نقشه راه تخصصی این دو مرکز مهم و اثرگذار خواهد بود و به فضل الهی و مشارکت و همکاری های جدی بین دو طرف آینده درخشانی برای کودکان و نوجوانان در حوزه فعالیت های دفاع مقدس پیش بینی می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281796

مهمترین اخبار ایران و جهان: