نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 12:56

خرید تضمینی برای حمایت از کشاورزان در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه خرید تضمینی برای حمایت از کشاورزان در دستور کار قرار گیرد، گفت: در زمان تولید مجوز واردات داده نشود و صادرات هم باید مدیریت شده، باشد.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: سیاست در بخش کشاورزی، سیاست منسجم و یکپارچه‌ای نیست که موجب شده این هم در عرصه و حفظ انگیزه کشاورزان دچار مشکل شویم.

وی افزود: کشاورزان در فروش محصولات با مشکل مواجه هستند و برنج و مرکبات در دست کشاورزان می‌ماند؛ آن هم کشاورزانی که در بدترین شرایط با هزینه هنگفت پای کار تولید هستند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه خرید تضمینی برای حمایت از کشاورزان در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: در زمان تولید مجوز واردات داده نشود و صادرات هم باید مدیریت شده، باشد.

محسنی بندپی به عدم وجود مدیریت یکپارچه در بخش تولیدات کشاورزی، تصریح کرد: هزینه‌های سنگین کشاورزی باعث انگیزه پایین کشاورزان برای تولید شده است.

وی یادآور شد: موضوع دیگر اینکه از رویکرد صنعتی در بخش کشاورزی غفلت کردیم و هنوز کشاورزان ما به‌صورت سنتی دارند تولید می‌کنند.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بیان کرد: هم تولید و هزینه‌ها بالا بوده و از آن طرف فروش محصولات با قیمت پایین موجب شده کشاورزان انگیزه کافی برای تولید نداشته باشند.

محسنی بندپی با اعلام اینکه ماندن محصولات روی دست کشاورز مانع بزرگی در مسیر تولید است، اظهار کرد: در یک نگاه باید کشاورزی را حساب شده ببینیم و حتما باید منابع تولیدکننده تامین‌شده باشد و کشاورزی ازنظر اقتصادی به صرفه شود.

وی گفت: مدیریت محصولات و کاهش هزینه‌ها به گونه‌ای مدیریت شود تا کشاورزان انگیزه داشته و همیشه تعادل منطقی وجود داشته باشد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1358108

مهمترین اخبار ایران و جهان: