نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 14:26

انجام ۱۵۰ هکتار علف‌زنی در پارک‌های جنگلی در سنندج

سنندج- شهردار سنندج گفت: با هدف پیشگیری از حریق ۱۵۰ هکتار علف‌زنی در پارک‌های جنگلی سطح شهر به ویژه در نقاط مختلف آبیدر انجام گرفته است.

سید انور رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مدیریت بحران با هدف حفاظت از منابع طبیعی چهار مقوله مهم پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری در سنندج قرار دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های متعددی برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و پارک‌های جنگلی صورت گرفته است.

شهردار سنندج اعلام کرد: با هدف پیشگیری از حریق نیز ۱۵۰ هکتار علف‌زنی در پارک‌های جنگلی در سطح شهر به ویژه در نقاط مختلف آبیدر انجام گرفته است.

رشیدی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی از روش آتش بر در ضلع غربی آبیدر به سمت روستاهای «حسن آباد» و «نوره» استفاده شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط پرخطر در آبیدر به ویژه در بخش‌هایی که فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد انجام شده و برای پیشگیری از آتش‌بر استفاده می‌شود.

رشیدی اضافه کرد: با هدف آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی تجهیزات مقابله با حرق عرصه‌ها از جمله دمنده و آتش‌بر خریداری شده است.

وی افزود: ۲ اکیپ آتش‌نشانی در میدان حافظ و پارک کودک آبیدر مستقر شده است تا در صورت وقوع آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

شهردار سنندج تصریح کرد: هم اکنون ۶۰ نفر نیرو در حوزه حفظ و نگهداری از آبیدر فعالیت می‌کنند که ماهیانه بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

رشیدی افزود: با وجود اینکه هزینه‌های آبیدر از درآمد آن برای شهرداری بیشتر است اما با توجه به حساسیت خاصی که نسبت به آن در بین مردم به ویژه فعالین زیست محیطی وجود دارد از ظرفیت‌های مختلف برای حفظ این سرمایه عظیم بهره گرفته‌ایم.

شهردار سنندج گفت: در همین راستا باهدف کاهش بار ترافیکی و فشار بر پارک آبیدر این سرمایه عظیم گردشگر پذیر ایجاد پارک بزرگ ۲۰ هکتاری در اراضی جنوبی آبیدر در قالب احاله مدیریت در ضلع شرقی و پارک ۸ هکتاری در جنوب آبیدر باعث می‌شود بار ترافیکی و فشار بر پارک آبیدر کمتر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288508

مهمترین اخبار ایران و جهان: