نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 11:24

اجرای طرح مردمی «نفس » در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح نفس در قالب مراکز مردمی و در راستای قانون جوانی جمعیت برای نجات فرزندان سقط جنین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار کبیری در تشریح این خبر اظهار داشت: هم اکنون مرکز مردمی نفس با سه رویکرد شناسایی و حمایت از مادران باردار و فرهنگ سازی نجات فرزندان سقط در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری فعال شده است.

وی افزود: در این طرح ۳۵ نفر در قالب تیم‌های تخصصی شامل ماما، متخصص زنان و زایمان، روانشناس، کارشناس مذهبی و روانپزشک برای کمک به انصراف مادران باردار از سقط غیرقانونی جنین مشارکت دارند.

سرهنگ پاسدار کبیری با بیان اینکه در طرح مردمی نفس حفظ سلامت مادر و کودک از حمل جنین تا تولد فرزند مورد تاکید است یادآور شد: در این طرح با شناسایی مادران باردار، مشاوره‌های مناسب و حمایت‌های مختلف روحی روانی، مالی معیشتی، مراقبت‌های پزشکی، اجتماعی و اقتصادی ارائه می‌گردد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این طرح بعضی از حمایت‌های درمانی و آزمایشگاهی با مشارکت درمانگاه‌های تابعه بسیج و سپاه و مراکز بهداشت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی مشکلات اقتصادی مادران باردار نیز با حمایت‌های مالی، درمانی و معیشتی مرکز نفس در تمام طول بارداری و بعضی تا ۶ ماه پس از تولد با مشارکت خیرین، کمیته امداد امام، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام و … رفع خواهد شد.

سرهنگ پاسدار کبیری تصریح کرد: توسعه این طرح با راه اندازی مراکز نفس درسطح شهرستان‌های استان در دست اقدام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288196

مهمترین اخبار ایران و جهان: