نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:39

پیش‌بینی افزایش ۱۵درصدی قفس‌های پرورش ماهی در دریای مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را از آبان ماه خواهیم داشت که نگاه ما این است در تعداد قفس‌ها در دریا، شاهد افزایش ۱۵ درصدی باشیم.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران درباره پروژه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: از سطح کل نوار ساحلی ۸۷۳ کیلومتری،  ۴۸۷ کیلومتر متعلق به استان مازندران است که از این میزان ۹ منطقه برای پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شناسایی شده است.

وی افزود: اجرای پروژه ماهی در قفس‌های دریایی باتوجه به محدودیت منابع آبی و هم محدودیت منابع زمین در دریای خزر که هم بخش صید و صیادی، هم گردشگری و هم بخش آبزی‌پروری در این زمینه فعال است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ قفس در نوارهای ساحلی در اعماق ۵۰ متری دریا مستقر شد، اضافه کرد: از مجموع تولید این قفس‌های دریایی بیش از ۴۶۵ تن با ارزش اقتصادی ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

کریم‌زاده اضافه کرد: موضوع مهم اینکه در بین استان‌های شمالی، چهار تعاونی صیادی پره استان در امر پرورش ماهی در قفس‌های دریایی مشارکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد تعاونی‌های پره به دو برابر برسد.

وی با اعلام اینکه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را از آبان ماه خواهیم داشت، تصریح کرد: نگاه ما این است در  تعداد قفس‌ها در دریا، ۱۵درصدی افزایش را شاهد باشیم، علاوه بر اینکه حضور جامعه صیادی هم از ۴ تعاونی به دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی کردیم، افزود: از این تعداد ۶۰ بحث پرورش ماهی در قفس‌های دریایی بوده است.

کریم‌زاده ادامه داد: اگر این تعداد فرصت‌های شغلی در چرخه تولید قرار گیرند به میزان تولید ما که ۱۱۵هزار تن است، ۶۵هزار تن اضافه خواهد شد.

وی در پایان گفت: نگاه ما بر این است در راستای افزایش تولید، واحدهای راکد و نیمه‌فعال، فعال شده و در مسیر تولید قرار گیرند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327408

مهمترین اخبار ایران و جهان: