نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 12:30

ریزش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه

درحالی قیمت هر متر آپارتمان شهر جدید اندیشه زمستان سال قبل از مرز ۵۰ میلیون تومان عبور کرده بود که امروز قیمت به زیر ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه همپای کلانشهر تهران روند روبه رشدی را تا فروردین ماه امسال طی کرد. اوایل سال گذشته حداکثر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این شهر (فاز 1، فاز2، فاز3، شهرک مریم، شهرک شاهد، شهرک وائین و...) حدود 20 میلیون تومان بود.

این در حالی بود که افزایش قیمت‌ها در کلانشهر تهران به شهرهای جدید اطراف تهران از جمله اندیشه تسری پیدا کرد و باعث شد در زمستان سال گذشته قیمت هر متر واحدهای نوساز از مرز 50 میلیون تومان نیز عبور کند.

اما ثبات نسبی بازار اقتصادی و تاثیر آن بر بازار مسکن باعث شده تا بخش قابل توجه یاز حباب قیمت مسکن در  این شهر از بین برود. امروز واحدهای مسکونی به‌طور متوسط با قیمت کمتر از 40 میلیون و با کاهش حدود 20 درصدی برای فروش عرضه می‌شود.

به‌عنوان مثال واحد مسکونی 64 مترمربعی واقع در فاز 1 با پارکینگ و انباری با قیمت 1.9 میلیارد تومان یعنی هر مترمربع تقریباً 29.5 میلیون تومان آگهی شده است. آپارتمان 73 متری با قیمت 2.4 میلیارد تومان، واحد 66 متری با قیمت 2.2 میلیارد تومان، آپارتمان 105 متری با قیمت 3.5 میلیارد تومان (هر مترمربع حدود 33 میلیون تومان) و واحد 64 متری با قیمت 2.7 میلیارد تومان برای فروش عرضه شده است.

همچنین یک واحد مسکونی 80 مترمربعی دارای پارکینگ، انباری و آسانسور با قیمت 3 میلیارد تومان یعنی هر مترمربع 37.5 میلیون تومان آگهی شده است. مالک یک واحد مسکونی 85 در شهرک مریم آنرا با قیمت 2.3 میلیارد تومان (هر مترمربع حدود 27 میلیون تومان) آگهی کرده است.

به گزارش تسنیم، با وجود کاهش بیش از 20 درصدی قیمت مسکن در شهر جدید اندیشه که در واقع تخفیف فروشندگان است، معاملات چندانی در بنگاه‌های املاک این شهر انجام نمی‌شود. فعالان بازار مسکن می‌گویند رکود این بخش روز به روز در حال تشدید است و تقاضای مصرفی کمی به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1327808

مهمترین اخبار ایران و جهان: