نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 10:52

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان‌جنوبی

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امروز تا پایان هفته از ساعت عصر تا شب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی در استان قابل پیش‌بینی است.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته به جز دو شهرستان سربیشه و درمیان مابقی شهرستان‌های استان حداکثر دمای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه کردند.

وی ادامه داد: بیرجند نیز با حداکثر دمای ۴۳ درجه سلسیوس سومین مرکز گرم کشور بوده و رکورد حداکثر دمای را در این تاریخ نسبت به سال‌های گذشته را ثبت کرده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا پایان هفته از ساعت عصر تا شب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی در استان قابل پیش‌بینی است.

زارعی افزود: به لحاظ دمایی امروز و فردا استقرار هوای گرم در منطقه انتظار می‌رود ولی در روزهای پایانی هفته از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه و درمیان به طور مشترک با حداقل دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقاط استان بوده است، یادآور شد: همچنین در طی این مدت حداقل دما در مرکز استان ۲۸ درجه سلسیوس گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دمای فعلی بیرجند ۳۴ درجه بوده که نسبت به ساعت مشابه روز گذشته تغییری نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324196

مهمترین اخبار ایران و جهان: